نهادهايي چون بنياد ادبيات نمايشي در كنار كانون هايي مثل نمايشنامه نويسي در خانه تئاتر بايد هماهنگ با هم و بدون موازي كاري در جهت نيل به هدف شكوفايي اين بخش به جلو روند.

داوود كيانيان،نمايشنامه نويسي پيشكسوت و پژوهشگر و فعال تئاتر كودك و نوجوان درخصوص راه اندازي بنياد ادبيات نمايشي در مركز هنرهاي نمايشي در كنار وجود كانوني چون نمايشنامه نويسان خانه تئاتر و ضرورت اين اتفاق در مركز به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:به نظر من اين اتفاق نشان دهنده‌ي اهميت نمايشنامه نويسي در كشور است كه نمادي چون مركز هنرهاي نمايشي نيز دست به اين اقدام زده است.
وي افزود:اين مركز در رابطه با فعاليت هايي كه خواهد  داشت فضاي بسيار خوبي را ترسيم كرده است كه اگر به نتيجه برسد و شعار نباشد و همچنين مهمتر از همه اين اهداف از حالت ذهني و مكتوب به صورت عملي در آيد به طور قطع به نفع تئاتر و وضعيت نمايشنامه نويسي و نمايشنامه نويسان خواهد بود.
كيانيان درخصوص فعاليت كانون نمايشنامه نويسان خانه تئاتر تصريح كرد:كانون نمايشنامه نويسان خانه تئاتر يك نهاد خصوصي محسوب مي شود و بنياد ادبيات نمايشي يك نهاد دولتي است به طور حتم هر كدام امكاناتي دارند كه آن يكي ندارد.
وي افزود:نظرم اين است كه شكوفايي وقتي اتفاق مي افتد كه اين دو در كنار هم با هم و با هماهنگي هم فعاليت كنند؛زيرا بسياري از اهدافشان مشترك است كه اين مسئله انكارناشدني است.
اين هنرمند بيان داشت: كانون نمايشنامه نويسان امكاناتي مثل اعضاي نمايشنامه نويس دارد كه بسيار مهم است و بنياد در مركز نيز شرايط ويژه اي همچون حمايت و كمكهاي مالي دارد به نظرم اي دو مي‌توانند در اين رابطه ها كمك رسان هم باشند كه البته اين نگاه تنها مثل اين است كه نيمه پر ليوان را ديده باشيم.
وي ادامه  داد: متاسفانه در اين زمينه ناهماهنگي و موازي كاري هايي هم ديده شده كه خوب نيست به طور مثال انجمن كودكان و نوجوانان در نهادهايي چون آموزش و پرورش حوزه هنري‌، سازمان فرهنگي و شهرداري تهران، مركز هنرهاي نمايشي وجود دارد كه همه اين نهادها موازي كاري مي‌كنند و بدون هماهنگي به فعاليت مي‌پردازند و اين اتفاق به تئاتر كودك و نوجوان ضربه وارد كرده است.
كيانيان بيان كرد:متاسفانه مسئولان تئاتري اين نهادها تاكنون حتي يك جلسه به  منظور هماهنگي با هم نداشتند كه  اين مسئله نشان دهنده اين است كه هر كس به دنبال منافع خودش باشد.
وي ادامه داد:اگر به دنبال منافع مالي مان باشيم،نياز به هماهنگي داريم در خصوص اين اتفاق از جهتي خوشحالم اما از جهتي نيز نگرانم؛زيرا اگر اين دو در مقابل هم قرار گيرند اتفاق خوبي نخواهد افتاد؛زيرا تجربه تاكنون نشان مي‌دهد كه يك آرمان بوده و اتفاق نيفتاده است.
كيانيان خاطرنشان كرد:به طورحتم اگر اين دو هماهنگ جلو روند كارهايشان سريع و عميق جلو مي رود در غير اين صورت شايد نتوانيم به اين مسئله اميدوار باشيم./ه

برچسب ها: نهاد ، موازی ، کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار