داود کیانیان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر،خواستار هماهنگی نهادهای فعال برای تئاتر‌ کودک و نوجوان برای جلوگیری از فعالیت‌های موازی و دوری از تکرارها و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌ها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛داود کیانیان گفت:باید در فکر ایجاد صندوق حمایت از فعالان و فعالیت‌های تئاتر کودکان که سرمایه‌های ملی ما هستند باشیم تا هنرمندان این عرصه در اندیشه‌ خلق آثاری ارزشمند باشند.
وی افزوده است:بیایید برای کودکان و نوجوانان امکانی را فراهم کنیم تا در روز جشن بین‌المللی تئاتر یا روی صحنه به اجرای نمایش بپردازند و یا در هر نقطه‌ای که هستند بتوانند به تماشای تئاتر ویژه‌ی خودشان بنشینند.
پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به تحولات عرصه تئاتر کودک و نوجوان گفته است:تولد دوباره مرکز ملی تئاتر برای کودکان و نوجوانان (اسیتج ایران) با برنامه‌هایی پر کیفیت، تولید یک تئاتر سیار دیگر، اعلام برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر نوجوانان، درخشش تئاترهای ایران در چند جشنواره بین‌المللی و تولید کارهای مشترک، گلستان تئاتر کودک ایران را زیباتر کرد.
کیانیان با بیان اینکه چگونه جشن صد سالگی تئاتر کودکان و نوجوانان را پر شکوه برگزار کنیم که به زودی از راه فرا می‌رسد،اظهار داشته است:در پی راه‌اندازی فصلنامه‌های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان باشیم تا آثار ارزشمند هنرمندان در آن به ثبت برسد.
برنامه‌های روز جهانی تئاتر کودک ونوجوان در ایران روز چهارشنبه 23 فروردین 1391 صبح و بعداز ظهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار