نمایش «سیدروماک» محمودرضا رحیمی،در فجر استانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،روز یکشنبه 9 بهمن ماه در کرمانشاه به روی صحنه می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛روز یکشنبه 9 بهمن ماه و در پنجمین روز از جشنواره سی ام تئاتر فجر،بخش های فجر استانی، رادیو تئاتر، نمایشنامه خوانی، کارگاه های آموزشی و همچنین اجراهای نمایش های آیینی، 20 برنامه برگزار خواهد شد.
بر همین اساس در بخش فجر استانی سی امین جشنواره تئاتر فجر، فردا یکشنبه 9 بهمن ماه نمایش «شاهزاده ی اندوه» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی محمد عاقبتی در تئاتر شهر کرج استان البرز به صحنه خواهد رفت.
دراستان کرمانشاه نیز نمایش «سیدروماک» به نویسندگی و کارگردانی محمودرضا رحیمی در مجتمع فرهنگی هنری انتظار اجرا خواهد شد. همچنین کارگاه «تئاتر شورایی مبتنی بر تئاتر اگوستو بوآل » با حضور علی ظفر قهرمانی نژاد با حضور هنرمندان این استان برپا می شود.
استان لرستان نیز میزبان نمایش «ای قاصد سلطان غریبان مطلب آب» به نویسندگی و کارگردانی محسن رنجبر در تالار شهید آوینی شهر خرم آباد خواهد بود.
در استان خراسان شمالی نمایش «ماه مهر از سال شصت» نوشته محمدباقر نباتی مقدم و کارگردانی علی برجی به صحنه خواهد رفت.
استان گلستان نیز در پنجمین روز جشنواره سی ام تئاتر فجر، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان نمایش های «افسانه های نو» به نویسندگی داود کیانیان و کارگردانی حسن دادشکر و «خییمه شب بازی بارگاه سلیم خان» به کارگردانی سیاوش ستاری است. همچنین کارگاه آموزشی «بدن در سایه ها» هنرمند یونانی یورگاس نانوریس و کارگاه «اصول و مبانی کارگردانی و بازی دهندگی نمایش عروسکی» با استادی حسن دادشکر در شهر گرگان برگزار خواهد شد.
اما در بخش رادیو تئاتر فردا 9 بهمن ماه دو نمایش رادیویی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. بر همین اساس از ساعت 15 نمایش «قله های کبود» به نویسندگی آزاده نظری نسب و کارگردانی زهرا اسماعیلی از چهارمحال و بختیاری اجرا می شود. همچنین از ساعت 18 نمایش «بربط و خنجر» به نویسندگی شهلا خدادای و کارگردانی صفا آقاجانی اجرا خواهد شد. لازم به یادآوری است که آثار بخش رادیو تئاتر به صورت مستقیم از رادیو نمایش برای عموم علاقمندان نیز پخش می شود.
در بخش نمایشنامه خوانی سی امین جشنواره تئاتر فجر و در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر؛ یکشنبه 9 بهمن ماه از ساعت 30/15 نمایشنامه «خشت خام خانه» نوشته علی اصغری با کارگردانی زری کریمی و از ساعت 30/17 نمایشنامه «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی حسین میرباقری با حضورعلاقمندان خوانش می شوند.
اما در بخش کارگاه های آموزشی، روز یکشنبه کارگاه «ارتباط تنفس و تصور» پاتریک رامیو در پلاتو تماشاخانه سنگلج از ساعت 9 تا 13 و کارگاه «میزان سن، افسانه شخصی اجراگر» رابینسون ساویتسکی نیز در کارگاه نمایش تئاتر شهر از ساعت 9 تا 13 برگزار می شود.
همچنین نمایشگاه عکس نمایش «مرگ و زندگی مارینا آبراموویچ» به کارگردانی رابرت ویلسون با عکاسی امید هاشمی همه روزه از ساعت 16 تا 21 در سالن انتظار تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان است.
در بخش اجرای نمایش های آیینی نیز، نمایش «خورتاب» به نویسندگی محمدعلی صادقی حسنی و کارگردانی رضا جوشنی از لاهیجان ساعت 11 در محوطه کاخ گلستان اجرا خواهد شد. همچنین در محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 16 نمایش «هیکل» نوشته علی ذاکری و کارگردانی حسین محمد حسینی از قشم و از ساعت 45/16 نمایش «خورتاب» به نویسندگی محمدعلی صادقی حسنی و کارگردانی رضا جوشنی از لاهیجان اجرا می شوند.
یادآوری می شود؛سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار