با بازسازي موقت ابنيه آسيب ديده در راه‌هاي ارتباطي مناطق زلزله زده، هم اكنون ارتباط در تمام محورهاي اصلي اين مناطق برقرار است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، احمد مجيدي معاون امور دولت و مديريت بحران اعلام كرد: بر اثر وقوع زلزله 21 مرداد ماه در محدوده جغرافيايي شهرستان‌هاي اهر، ورزقان و هريس استان آذربايجان شرقي، بر مبناي آخرين گزارش‌هاي دريافتي، تعدادي از ابنيه فني و پل‌ها در قسمتي از راه‌هاي ارتباطي آسيب ديدند كه با تلاش ماموران راهداري به طور موقت بازسازي و هم اكنون عبور و مرور برقرار است.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در زلزله اخير راهدارخانه گويجه بل كه در مركز زلزله قرار داشته 70 درصد تخريب شده است.

معاون امور دولت و مديريت بحران وزير راه و شهرسازي افزود: در حال حاضر از طريق اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي تعداد 200 دستگاه ماشين‌آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك به منطقه اعزام شده‌اند و 13 دستگاه نيز از ادارات كل راه و شهرسازي استان‌هاي معين به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

مجيدي اظهار داشت: هم اكنون امكانات كارگروه حمل ونقل، شريان‌هاي حياتي، طوفان و بلاياي جوي ستاد مديريت بحران استان آاذربايجان شرقي در حال كمك رساني به ساير امدادگران مي باشد.

وي ادامه داد: حدود 110 روستا در اين حادثه دچار تخريب از 10 تا 100 درصد شده‌اند كه به هيچ‌يك از واحد‌هاي مسكوني كه با تسهيلات مسكن مهر و بنياد مسكن انقلاب اسلامي احداث شده بودند آسيب جدي وارد نشده است./عب
برچسب ها: زلزله ، محورها ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار