عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: حدود ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در کشور چشم انتظار تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی است که باید توسط بانک مرکزی ابلاغ شود.

یکی از نیازهای اصلی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات ساخت است که در شرایط کنونی و در چند سال گذشته به این موضوع توجهی نشده و بانک ها مقاومت بسیاری در پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی داشته‌اند و از دو ماه گذشته هم با توجه به تصویب افزایش تسهیلات همچنان به این موضوع توجهی نکرده و  بنایی در پرداخت آن را به سازندگان ندارند‌.

در همین زمینه واحدی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین گام ها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تکمیل آنها است گفت: در گذشته با توجه به برگزاری هرماه جلسات شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و همچنین تهدید بانک‌ها به پرداخت جریمه اما همچنان برخی از بانک ها  در این زمینه مقاومت کرده و پرداختی انجام نمی دادند.

وی افزود: با وجود آنکه قانون جهش تولید مسکن اعلام کرده است که باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما در این زمینه ۱۸ بانک هیچ اهمیتی نداده و یک ریال هم به پروژه های نهضت ملی مسکن تزریق نکرده‌اند و تنها بانک مسکن آن هم به دلیل تخصصی بودن بانک اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است.

او یادآور شد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان هیچ بار مالی ندارد و  بانک ها باید به قوانین جهش تولید مسکن پایبند باشند و برنامه‌ریزی لازم را برای پرداخت تسهیلات داشته باشند و از سوی دیگر هم باید هرچه سریعتر بانک مرکزی اقدام به ابلاغ تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی به بانک ها را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن تصریح کرد: در حال حاضر باید تمامی بانک‌ها به مصوبه قانونی جهش تولید مسکن پایبند باشند تا روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده است با سرعت بسیار خوبی به مرحله اجرایی و عملیاتی  شدن برسد‌.

او یادآور شد: بخش زیادی از سازندگان به دلیل عدم نبود منابع مالی کند شده و یا روند ساخت آنها با مشکل مواجه شده است که در این زمینه باید همکاری لازم صورت گیرد تا چشم انتظاری متقاضیان به پایان برسد.

واحدی تاکید کرد: حدود یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور باقی مانده است و از سوی دیگر سالانه هم باید یک میلیون واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن ساخته شود تا عقب ماندگی های که در این بخش وجود دارد جبران شود‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار