هیاتی از لیبی به ریاست عبدالرحیم الکیب نخست وزیر این کشور در چارچوب سفری رسمی سه شنبه به مغرب سفر می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وزارت اطلاع رسانی مغرب در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود هیئتی شامل ده وزیر لیبیایی به مغرب سفر می کند و از صبح چهارشنبه دیدارهای خود را با همتایان مغربی خود آغاز می کند.
 
الکیب در این سفر با عبدالاله بنکیران نخست وزیر مغرب دیدار می کند و دیگر وزیران کابینه لیبی نیز نشستهایی را با همتایان خود برگزار خواهند کرد.

یک مسئول در وزارت امور خارجه مغرب گفت :« دو طرف درباره اوضاع در مغرب عربی ، مالی و ساحل عاج و همچنین درباره مسئله صحرا و تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور گفتگو خواهند کرد.»

هیات لیبی را در این سفر رئیس ستاد کل ارتش ، رئیس موسسه سرمایه گذاری خارجی لیبی ، یکی از اعضای شورای ملی انتقالی و معاونان نخست وزیر در امور سیاسی و امنیتی همراهی خواهند کرد.

دو طرف همچنین درباره مسئله مغربیهای ساکن لیبی که شمار آنها پیش از انقلاب لیبی بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده می شد گفتگو خواهند کرد.
این اولین سفر مسئولان لیبی پس از سرنگونی نظام معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور به مغرب به شمار می آید.

لیبی و مغرب چند روز پیش نیز توافقنامه ای در خصوص تسهیل جابجایی شهروندان لیبی و مغربی در دو کشور و آسان کردن شرایط اقامت شهروندان دو کشور در کشور مقابل امضا کردند.
برچسب ها: لیبی ، مغرب ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار