رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه رقابت در حوزه اقتصاد را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: بايد نگاه دروني به اقتصاد وجود داشته باشد و هدف‌گير باشد كه تا جايي كه ممكن است زمينه بالفعل شدن استعدادهاي بالقوه‌اي كه در جامعه وجود دارد، فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني در حاشيه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجلس در جمع خبرنگاران ضمن تبريك 17 مرداد روز خبرنگار و گرامي‌داشت ياد شهداي خبرنگار گفت: جا دارد در چنين روزي از تلاش تمام رسانه‌هاي الكترونيكي، مكتوب و راديو و تلويزيون تشكر كنيم چرا كه ايجاد وفاق فكري بين مردم براي توسعه كشور بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی در ادامه افزود: در شرايط حساس امروز احتياج است يك رويكرد داخلي به مسائل اقتصادي وجود داشته باشد و مقدماتي فراهم شود كه مردم در عرصه اقتصادي فعال‌تر حضور پيدا كنند چرا كه در اين زمينه نقش رسانه‌ها بسيار كليدي خواهد بود.
رييس مجلس با اشاره به رونمايي از نرم‌افزار نمايه در حاشيه مراسم روز خبرنگار در مجلس گفت: دوستان وزارت ارشاد نرم‌افزاري را از مجموعه نشريات قاجار تا زمان انقلاب اسلامي فراهم كرده‌اند كه به صورت الكترونيك درآمده، قدرت جست‌وجو دارد و اين ظرفيت بسيار خوبي براي كساني است كه در زمينه‌هاي تاريخي، اجتماعي و تحولات فرهنگي كشور در طول يك قرن اخير فعاليت مي‌كنند.
لاریجانی در ادامه با ابراز اميدواري نسبت به صيانت از حقوق خبرنگاران و اهالي رسانه در تدوين قانون جامع رسانه يادآور شد: اميدوارم برخي مشكلاتي كه در حوزه رسانه و خبرنگاران وجود دارد، در اين قانون مرتفع شود، خبرنگاران در زمينه كاري توقعاتي دارند كه از فعاليت‌هاي آن‌ها صيانت شود و ما اميدواريم اين موضوع در قانون جامع رسانه كه در كميسيون فرهنگي مجلس در حال بررسي است به نحو دقيق ديده شود و از وزارت ارشاد و رسانه‌ها نيز مي‌خواهيم كمك كنند تا طرح پخته‌اي تدوين شود تا همه زواياي كار اصحاب رسانه در آن لحاظ شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه رقابت در حوزه اقتصاد را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: در اقتصاد مقاومتي كار بايد بر دوش مردم باشد، جلوي انحصار گرفته شود و زمينه براي حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف وجود داشته باشد.
وی در ادامه افزود: در واقع بايد نگاه دروني به اقتصاد وجود داشته باشد و هدف‌گير باشد كه تا جايي كه ممكن است زمينه بالفعل شدن استعدادهاي بالقوه‌اي كه در جامعه وجود دارد، فراهم شود.
لاريجاني همچنین تصریح کرد: بانك‌ها نيز بايد زمينه حضور جوانان را در حوزه‌هاي اقتصادي و توليدي فراهم كنند و كمتر تكيه بر واردات داشته باشند و بايد قبول كرد كه واردات در اين سال‌ها قدري قدرت مانور كارهاي اقتصادي توسط عناصر دروني را از آن‌ها گرفته و كند كرده بنابراين اين فرصتي است كه براي مدتي رويكرد دروني به اقتصاد وجود داشته باشد تا قابليت‌ها بالا برود.
انتهاي پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار