رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه منشأ 70 درصد از ريزگردها كشور عراق است، گفت: از سرمايه‌گذاري‌هاي مشتركي كه با عراق در اين زمينه صورت گيرد، حمايت خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز(يكشنبه) با اشاره به ارائه گزارش رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست در خصوص راههاي مقابله با ريزگردها، گفت: طبق اطلاعات ما منشأ حجم زيادي از ريزگردها عراق بوده و در برخي موارد به 70 درصد مي‌رسد و اين در حالي است كه كشور عراق هيچ‌گونه حركتي براي مقابله با اين معضل انجام نداده است.

وي در ادامه تصريح كرد: انتظار اين است كه اقدامات سازمان‌يافته مشتركي بين جمهوري اسلامي ايران و عراق انجام شود كه قطعا مستلزم سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك است.

رئيس نهاد قانونگذاري با بيان اينكه هزينه‌هاي زيادي براي مقابله با معضل ريزگردها صرف و پرداخت شده است، گفت: در صورت سرمايه گذاري مشترك و كارآمد بين عراق و ايران اين هزينه‌ها كاهش يافته و قطعا به نفع دو كشور خواهد بود كه ضروري است سازمان حفاظت از محيط زيست با مذاكره با مسئولين عراقي براي مقابله با اين معضل انجام دهد.

همچنين در ادامه جواد محمدي‌زاده رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: دو طرح در اين راستا تهيه شده است و در راستاي پيگيريهاي صورت گرفته كارگروه مقابله با ريزگرد عراق توسط نخست وزير اين كشور ارائه شده و اقداماتي نيز صورت گرفته است.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه عراق با دستورات نوري مالكي جهشي در زمينه مقابله با ريزگردها صورت دهد و سازمان حفاظت از محيط ريست نيز اعلام آمادگي مي‌كند كه با همكاري كميسيون كشاورزي مجلس لايحه‌اي را در اين راستا تصويب كنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار