درپي حمله روز گذشته که به مرگ شانزده تن از مرزبانان مصري در مرز با فلسطين اشغالي منجر شد، محمد مرسي رئيس جمهوري مصر سه روز عزاي عمومي در اين كشور اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي مصر (منا) ؛ تلويزيون دولتي مصر در زيرنويسي اعلام کرد رئيس جمهوري مصر پس از اين حمله تروريستي سه روز عزاي عمومي اعلام كرد.

مرسي همچنين در حکمي تصميم گرفت از شهدا و زخمي ها در حادثه صحراي سينا ، همانند شهدا و زخمي هاي انقلاب بيست و پنج ژانويه که  سال گذشته حسني مبارک را سرنگون کرد، تجليل کند.

حدود ده تن از افراد مسلح به نارنجک ، تيربار و راکت انداز يکشنبه دو خودرو زرهي را در يکي از مراکز ايست و بازرسي در مرز اسرائيل و مصر به تصرف خود در آوردند و سپس به سمت اين گذرگاه مرزي تيراندازي کردند که براثر آن شانزده تن از مرزبانان مصري کشته شدند.

مهاجمان سپس موفق شدند  با يکي از اين خودروهاي زرهي در نزديکي گذرگاه مرزي کفر ابوسالم وارد خاک اسرائيل شوند اما نظاميان اسرائيلي اين حمله آنان را دفع کردند.

سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام کرد پنج تن از اعضاي اين  گروه کماندويي کشته شدند. رئيس جمهوري مصر يکشنبه شب پس از نشستي با مقامات ارتش ، پليس و دستگاه هاي اطلاعاتي وعده داد کنترل شبه جزيره سينا را به  دست گيرد.

برچسب ها: مصر ، مرسی ، عزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار