تنها پس از گذشت چند ساعت از حمله افراد مسلح به يك گذرگاه واقع در صحراي سينا، نزديك مرز بين مصر و اسرائيل، نيروهاي ارتش مصر به تخريب تونل هاي بين اين كشور و نوار غزه دست زدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشير؛ روز گذشته افراد مسلح با يورش به يك گذرگاه در صحراي سينا و با تيراندازي به سوي مرزبانان مصري، 16 مرزبان را كشته و تعداد ديگري را زخمي كردند كه پس از اين حادثه، نيروهاي ارتش مصر با حضور در آن منطقه، راه هاي منتهي به گذرگاه را بسته و از آمد و شد جلوگيري كردند و به تخريب تونل هاي بين مصر و نوار غزة دست زدند.
 
اين در حالي است كه بسياري از شخصيت هاي مصري، حمله افراد ناشناس به مرزداران مصري در گذرگاه صحراي سينا را به صهيونيست ها نسبت دادند و دست داشتن نيروهاي رژيم صهيونيستي در حوادث روز گذشته، را محرز دانستند.
 
همچنين؛ محمد مرسي رئيس جمهور مصر پس از انتشار اين خبر، در مصاحبه با تلويزيون مصر، گفت: به دنبال نشست فوري كه با فرماندهان نيروهاي مسلح و وزير كشور صورت گرفت، ارتش مصر تا ساعاتي ديگر به طور كامل صحراي سينا را تحت نظر گرفته و با هرگونه تجاوز به خاك اين كشور با قاطعيت برخورد مي كند.
 
وي همچنين به خانواده كشته شدگان اين حادثه اطمينان داد كه خون مرزبانان به هدر نخواهد رفت و ارتش مصر، مهاجمان را به سزاي اعمال خود مي رساند.
 
گفتني است؛ روز گذشته مرزبانان مصر در صحراي سينا در نزديكي مرزهاي اراضي اشغالي فلسطين در حال صرف افطار، با حمله ناگهاني چند مسلح روبرو شدند كه اين حملات به كشتته شدن 16 تن و افزايش تنش ها در آن منطقه منجر شد.
برچسب ها: تخریب ، تونل ، مصر ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار