مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جانمايي دو سايت ويژه حوضچه هاي ساخت پايه هاي پروژه ملي طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل در جزيره قشم و بندر پهل مشخص شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اسفنديار حيدري پور افزود: با تعيين محل دو سايت ويژه برای اجراي حوضچه هاي خشك پيش ساخت پايه هاي پل خليج فارس، عمليات اجرايي اين پروژه در جزيره قشم آغاز شده است.

وي تصریح کرد: خاكبرداري حوضچه اول در 5/3 ( 3 و نيم) كيلومتري محل احداث پل در جزيره قشم آغاز شده و بهره برداري از سايت دوم اين پروژه در اسكله بندر پهل نيز در مرحله بعدي انجام میشود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مساحت حوض خشك مربوط به ساخت قطعات پل در جزيره قشم 14 هكتار و عمق آن نيز 14 متر است.

حیدری پور افزود: پس از پيش ساخت پايه ها در حوضچه هاي خشك، اين سايت ها با هدف شناور سازي كيسون ها (پايه هاي پل) آبگيري و با استفاده از يدك كش ها به محل نصب هدايت مي شوند.

وي تصريح كرد: عمليات آرماتوربندي، قالب بندي و بتن ريزي پايه هاي پل كه در روش هاي معمول در دريا و با سختي و مشقت زياد انجام مي شود در روش اجراي اين طرح در خشكي و با دقت زياد و با كيفيت بالا و سرعت مناسب انجام مي شود.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهميت رعايت موارد زيست محيطي در اجراي اين پروژه گفت: با توجه به شرايط پيش ساخت تمامي قطعات پل از جمله پايه ها در خشكي، با كمترين اثر زيست محيطي در اجراي اين پروژه عظيم روبرو خواهيم بود.

حيدري پور افزود: با اجراي اين پروژه و اتصال جزيره قشم به سرزمين اصلي، تحولي عظيم در ساختار فعاليت هاي اقتصادي در اين منطقه از جنوب كشور ايجاد میشود.

وی تصریح کرد: با اجراي اين پروژه و افزايش 86 كيلومتر خطوط ريلي به مسير ريلي كشور شرايط تردد قطار به جزيره قشم فراهم مي شود و در كنار آن 92 كيلومتر نيز بر خطوط زميني كشور افزوده خواهد شد./س

برچسب ها: پل ، خلیج فارس ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.