استاندار اردبیل گفت: ساخت و ساز اصولی و منطبق بر فنون مهندسی در مناطق مختلف شهری سبب می‌شود تا خطرات و آسیب‌های سیل به حداقل رسیده و یک شرایط ایمن و راحتی را در زندگی شهری شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  سید حسین صابری در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه مشگین‌شهر افزود: ما باید ساخت و سازهای خود را به حدی مستحکم و با دوام انجام دهیم تا کوچک‌ترین آسیب و تهدیدها مناطق شهری و روستایی ما را دچار خسارت و ضرر و زیان نکند و به جای آن مردم از ایمنی ساخت و سازها و امنیت برقرار شده دل خوش بوده و رضایت داشته باشند.

وی گفت: وقوع سیلاب در شهر مشگین و خلخال در روزهای گذشته به دلیل برخی بی‌احتیاطی‌ها بوده که هر چند ما نتوانستیم از ظرفیت و توان بارشی با مهار و استفاده بهینه از آن در سایه برنامه‌ریزی درست بهره‌برداری حقیقی را داشته باشیم اما همچنان معتقدیم با تدبیر و دوراندیشی می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا نعمت خدا به بلا و گرفتاری تبدیل نشود.

صابری در ادامه ضرورت بهسازی مسیر رودخانه پریخان توسط شهرداری را سبب کاهش میزان خسارت به هنگام بارندگی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح مهار آب‌های سطحی در استان و هدایت مناسب آنها یک فرآیند خوبی را در این حوزه شاهد باشیم./س  

برچسب ها: اردبیل ، رعایت ، اصول ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.