دبیر کمیته المپیک انگلیس با تایید کیفیت پایین سیستم آموزشی دولتی انگلیس گفت: شمار فراوان مدال داران تیم انگلیس که از مدارس خصوصی فارغ التحصیل شده اند، غیرقابل قبول است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در حالی که فقط هفت درصد از مردم انگلیس در مدارس خصوصی درس می خوانند و اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور توان پرداخت هزینه های مربوط به ادامه تحصیل فرزندان خود در این مدارس را ندارند اما بیش از نیمی از مدال آوران انگلیس در المپیک 2008 پکن، از مدارس خصوصی فارغ التحصیل شده بودند.

این موضوع نشان دهنده کیفیت پایین آموزش ها در مدارس دولتی انگلیس است که مدعی است یکی از بهترین نظام های آموزشی و عادلانه ترین سیستم مدارس در جهان را دارد.

لرد موینیهان دبیر کمیته المپیک انگلیس نیز با تایید کیفیت پایین سیستم آموزشی دولتی انگلیس گفت: شمار فراوان مدال داران تیم انگلیس که از مدارس خصوصی فارغ التحصیل شده اند، غیرقابل قبول است. باید به ورزش مدارس دولتی رسیدگی شود تا دانش آموزان این مدارس، سهم بیش تری در کاروان المپیک این کشور به دست آورند.

لرد موینیهان با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از بدترین آمارها در ورزش انگلیس است، افزوده است: در این دوره از المپیک نیز تاکنون از 9 مدال طلای انگلیسی ها، چهار مدال طلا را فارغ التحصیلان مدارس خصوصی انگلیس و یک مدال طلا را فارغ التحصیلی از یک مدرسه خصوصی در آلمان، به دست آورده اند!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.