"هیثم عدره" در تحلیل انقلاب بحرین در روزنامه الثوره نوشت: آنچه در کشورهای عربی و به طور کلی در خاورمیانه رخ میدهد با آنچه که رسانه های غربی و حتی عربی منتشر میکنند مسائل را به هاله ای از ابهام میکشاند و تفکر جنگ جهانی را در سر زنده میکند.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الثوره، قضایایی که در واقع اتفاق میافتد با آنچه که در رسانه ها شاهد هستیم باعث بروز سؤالات بسیاری میشود، از جمله اینکه کشورهای عربی به کدام سو در حرکتند؟
 
در سال گذشته صحنه سیاسی در خاورمیانه و شمال آفریقا دستخوش تغییراتی شد، و البته انقلاب هایی که در مصر، تونس، لیبی، و یمن رخ داده تا حدی با آن روند مورد نظر غرب و آمریکا مغایر بوده است، البته برخی از تحلیل گران این اتفاقات را نیز به شکلی دیگر تفسیر میکنند.
 
اما موضوعی که مرکز توجه ما را به خود معطوف کرده انقلاب مردم بحرین است و پر واضح است که این انقلاب مردمی نه برای خواسته های سطحی که برای ایجاد اصلاحاتی اساسی در نظام بحرین برپا شده است. اما از آنجا حکمای بحرین تحت نظارت مستقیم سیاسی و نظامی آل سعود قرار گرفته اند! و آل سعود نیز تحت تسلط آمریکاست همین امر باعث شده نقطه امیدی برای تغییرات باقی نماند و مردم به خاک و خون کشیده شوند، و در عین حال تمام اخبار انقلاب مردمی بحرین نیز در سطح وسیع و آشکارا سانسور شود!
برچسب ها: انقلاب ، بحرین ، سانسور ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار