ميتي آکنجي کارشناس امور راهبردي ترکيه از دخالت دولت اين کشور در امور داخلي سوريه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الدنيا ؛ ميتي آکنجي در گفتگو با اين شبكه در دمشق درباره دخالت هاي ترکيه در امور داخلي سوريه گفت : ملت ترکيه از ملت سوريه حمايت مي کند و با توطئه جاري عليه اين کشور مخالف است . در 10 سال گذشته آسيب هاي زيادي از رجب طيب اردوغان ديديم و سوريه نيز ظاهر آخرين قرباني سياست هاي خصمانه وي است. من و ديگر فعالان سياسي در ترکيه تلاش مي کنيم تا با اعمال فشار بر دولت، بحران سياسي در سوريه به صورت فعاليت حل و فصل شود.

شايد آمريکا کشتي و هواپيماي جنگنده داشته باشد ولي تاريخ و فرهنگ ندارد و نمي تواند به کشوري مانند سوريه که تاريخ هزاران ساله دارد درس دموکراسي و آزادي بدهد.
اگر آمريکا به دموکراسي اعتقاد دارد در درجه اول بايد در اين کشور مستقر شود و فاشيسم را به کشورهاي ديگر نظير ترکيه صادر نکند.

وي افزود: اعضاي ناتو اردوغان را در ترکيه به قدرت رساندند . در 10 سال گذشته هزاران نفر در ترکيه کشته ، زخمي و زنداني شدند. گروهي موسوم به گلاديو در ترکيه وجود دارد که فعاليت تروريستي و مسلحانه اي نظير القاعده در سوريه دارد . اردوغان توجهي به منافع ملت ترکيه ندارد و از زماني که وي را به قدرت رساندند، ترکيه را تحت سيطره آمريکا قرار داده است. همان طور که فرانسوي ها به دنبال تجزيه سوريه به پنج کشور کوچک هستند چنين برنامه اي نيز براي ترکيه وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار