رئيس حزب صلح و دمكراسي تركيه به رجب طيب اردوغان نخست وزير این کشور درباره دخالت نظامی در سوریه به بهانه مقابله با کردها، هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ "صلاح الدين دميرتاش" رئيس حزب صلح و دمكرات تركيه در مراسم افطاري در جنوب شرق این کشور، با انتقاد ازسیاست‌های  رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه خطاب به وی گفت:«وقتي از كردهاي سوريه سخن مي گويي، بايد مراقب باشی که بشکه باروتی که بر روی آن قرار داری منفجر نشود.»

وی خطاب به نخست وزیر ترکیه تاکید کرد بيست ميليون نفر كُرد در تركيه زندگي مي كنند. کردها قومی بی‌یاور نیستند.»

دميرتاش تصریح کرد اردوغان از کردها بیزار است. او سیاستی نژاد‌پرستانه درباره آن‌ها در پیش گرفته است. اردوغان هیچ‌گونه آزادی برای کردها قائل نیست.

رئيس حزب صلح و دمكرات تركيه اظهار داشت اردوغان با گرايش قومي درصدد دخالت در سوريه است. او اکنون در باتلاق خاورمیانه گیرافتاده است و نه راه پس دارد و نه راه پس.

دمیر تاش درباره تهديدهای اخیر اردوغان درباره اقدام نظامی در سوریه نیز گفت اردوغان اگر وارد سوريه شود، راه خروجي از آن نخواهد داشت و منطقه به درياي خون تبدیل خواهد شد.

اردوغان اخیراً همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، غرب و رژیم‌های عرب حوزه خلیج فارس سوریه را به دخالت نظامی و ایجاد منطقه حائل در شمال آن تهدید کرد.

برچسب ها: سوریه ، حلب ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار