برای اولین بار به یک پژوهشکده خصوصی مجوز برای مقطع دکتری پژوهش محور ارائه شده است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: از سال گذشته فصل جدیدی در خصوص بحث دکترای پژوهش محور تحصیلات تکمیلی مطرح شده بود که در پژوهشگاه ها گام اولیه آن برداشته شده است.
 
وی افزود: هدف اصلی از بحث دکتری پژوهش محور ایجاد تحول در آموزش نیروی انسانی است.
 
مهدی نژاد نوری تصریح کرد: فارغ التحصیلان برای ورود به بازار دچار کمبودهایی هستند که با توجه به بحث دکتری پژوهش محور آئین نامه آن نوشته شده و ابلاغ شد.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال برای سال دوم تعداد بیشتری در خصوص تحصیل در مقطع دکتری پژوهش محور معرفی شدند که البته برای اولین بار مجوز یک پژوهشکده خصوصی در این زمینه داده شد.
 
** با حفظ کیفیت تعداد پژوهش ها در زمینه دکتری پژوهش محور افزایش می یابد
 
 
مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: شیوه های اختصاصی دکتری پژوهش محور تبین و ابلاغ شد که اگر موسسات خصوصی بخواهند در این زمینه وارد شوند باید بتوانند خواسته های خود را بیان و شرایط آن ها در پذیرش دانشجو را لحاظ کنند.
 
وی افزود: در خصوص آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پژوهش محور در ابتدا باید قابلیت دانشجویان در نظر گرفته شود و بعد از آن به صورت تئوری این بحث در میان دانشجویان به تدریس پرداخته شود.
 
مهدی نژاد تصریح کرد: با توجه به تربیت دانشجو برای مقطع دکتری پژوهش محور و سرمایه گذاری در این زمینه حجم پژوهش در این مقطع افزایش می یابد.
 
مهدی نژاد نوری اظهار داشت: با حفظ کیفیت در این دوره تعداد پژوهش ها در آن افزایش می یابد که این امر یک جهش سودمند محسوب می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار