استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های دولتی برای رویداد هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور ۱۹ شهریور گردهم می‌آیند.

رویداد هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام‌تک)، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری این رویداد فناورانه مشارکت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بخش خصوصی برای توسعه فنی و گسترش کاربرد این پایگاه اطلاعات ملیست.

پام‌تک یکی از ۲۷ پایگاه اطلاعاتی اصلی کشور محسوب می‌شود و شامل اطلاعات همه دانشجویان و دانش‌آموختگان ادوار و دانشگاه‌های مختلف است. مطابق با قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی موسوم به "دوام" این پایگاه و سایر پایگاه‌های اطلاعاتی ملی کشور باید مسیر را برای توسعه دولت هوشمند و در اختیار قرار دادن ضابطه‌مند داده‌های دولتی به بخش خصوصی فراهم نمایند.

به گفته مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، توسعه این پایگاه داده مستلزم همکاری متخصصین و شرکت‌های فناور است و کاربردی نمودن آن صرفاً یک فرآیند درون سازمانی نیست. از این رو سازمان امور دانشجویان با برگزاری این رویداد قصد دارد که در همکاری و هم‌آفرینی با کسب‌وکار‌های بخش خصوصی زمینه را برای استفاده گسترده و موثر از این پایگاه فراهم نماید. به همین دلیل کلیه علاقه‌مندان و متخصصان حوزه‌های هوش مصنوعی، هوشمندسازی، داده، کسب‌وکار‌های داده‌محور، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و نهاد‌های آموزشی به این رویداد دعوت هستند.

این رویداد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۹ شهریور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، خیابان زاینده‌رود شرقی، شماره ۲۴ برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوعی نظیر معرفی کامل پام‌تک، ابعاد کسب‌وکاری و نقشه راه هوشمندسازی آن، ارائه نیاز‌های توسعه پام‌تک با هدف همکاری با بخش خصوصی، شناسایی و هم‌اندیشی در خصوص خدمات جدید کسب‌وکاری قابل ارائه از طریق پایگاه، نشست تخصصی در خصوص توسعه و کاربرد پایگاه‌های داده ملی و نمایشگاه کسب‌وکار‌های داده‌محور است.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت رسمی رویداد ثبت نام خود را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار