تحصیل انصرافی ها در دانشگاه از مهر ماه

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خبر داد: جزئیات دستورالعمل جدید بازگشت انصرافی ها به تحصیل قطعی شد.

بذرافشان، مدیر کل امور دانشجویان داخل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: به دنبال اطلاعیه که در پائیز سال گذشته اعلام شده بود سامانه ای برای متقاضیان بازگشت به تحصیل اعلام و تعداد متقاضیان ثبت نام و بر اساس بررسی های صورت گرفته تعداد بازگشت انصرافی ها به تحصیل مشخص شد.

وی افزود: هم اکنون شرایط قطعی پذیرش انصرافیها به تحصیل اعلام شده که این افراد با اعلام این شرایط و بررسی در سامانه  دستورالعمل جدید بازگشت انصرافیها به تحصیل از مهر ماه می توانند به محل تحصیل جدید مشغول شوند.

بذرافشان درخصوص شرایط قطعی گفت: این شرایط شامل دانشجویان کاردانی و کارشناسی می شود.

دانشجویان سابق که در دانشگاه های دولتی روزانه یا شبانه مشغول تحصیل بودند نمی توانند در همان دانشگاه به تحصیل بپردازند. معدل دانشجویان باید 10 و بالاتر باشد، تعداد ترم های مشروطی طبق آنچه رایج در آئین نامه دانشگاه ها بوده تعریف شده، ورودی 1354 باید باشند.

دانشجویان اخراج آموزشی و انضباطی شامل این شرایط نمی شوند، دانشجویان پسر نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دانشجویانی که در سال های قبل در رشته ای تحصیل می کردند که هم اکنون آن رشته وجود ندارد باید در رشته ای مشابه آن رشته به تحصیل بپردازند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
مریم
۱۷:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
سلام و خسته نباشید
من ورودی 84 رشته نرم افزار کاردانی کامپیوتر پودمانی علمی کاربردی کرمانشاه بودم دو ترم که شامل 18 واحد بود با موفقیت گذراندم اما بدلیل مشغله کاری و دوری از محل تحصیل موفق به ادامه تحصیل نشدم . ترم سوم هم شهریه را به حساب دانشگاه واریز نمودم اما به دلیل فوق نتوانستم ادامه تحصیل بدهم بعد از دو ترم به دانشگاه مراجعه کردم اما گفتند فرصت باقی مانده برای ادامه تحصیل کافی نیست و نمی توانم سه ترم بقیه واحدها را بگذرانم این در حالی بود که سرفصلها هم عوض شده بود . یک ترم مکاتبات بین دانشگاه واحد مدیریت صنعتی و جهاد دانشگاهی به همین منوال گذشت تا اینکه در مهر ماه 89 رشته مدیریت خانواده کاردانی غیر حضوری شرکت کردم . درحال حاضر ترم 4 را به اتمام رساندم . با مهندس قاسمی رئیس آموزش واحد کرمانشاه صحبت کردم ایشان گفتند هنوز دستورالعملی برای این واحد مبنی بر ثبت نام انصرافی ها به دست ما نرسیده اما سایت را به آنها نشان دادم . مستدعی است اینجانب را رهنمود فرمایید . از زحمات شما متشکرم
آخرین اخبار