اقدامات اخير بانك مركزي در بازار سكه و ارز روند نزولي قيمت سكه و ارز را به دنبال داشته است.

غلامحسين طاهري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه ميزان ذخاير سكه و ارز دولت به اندازه ي كافي بوده و جاي نگراني براي مردم وجود ندارد، گفت: مردم با اطمينان به سياست هاي بانك مركزي و پرهيز از شتابزدگي در مورد خريد سكه و ارز تقاضا در بازار را كم كرده اند ا ين باعث ثبات هرچه بيشتر در بازار شده است.

وي در ادامه درباره تزريق مناسب و به موقع سكه توسط بانك مركزي افزود: با توجه به پيش فروش سكه توسط بانك مركزي و همچنين تحويل به موقع آن به متقاضيان ديگر كمتر شاهد التهاب در اين بازار هستيم و مردم مي توانند در صورت نياز با مراجعه به بانك سكه مورد نياز خود را دريافت كرده كه اين باعث كاهش ميزان تقاضا شده است.

وي تصريح كرد: با اين روند نزولي بازار سكه و ارز بار ديگر نشان داد كه پيرو اصل عرضه و تقاضا است و سياست هاي مناسب بانك مركزي مي تواند همواره چاره ساز باشد.

طاهري در پايان اطلاع رساني مناسب را يكي ديگر از مواردي دانست كه موجب افزايش اطمينان مردم به سياست هاي پولي و مالي مي شود افزود: اقتصاد هر كشوري تنها با كسب اعتماد مردم مي تواند از بحران خارج شده و موفق تر از گذشته به روند توسعه اي خود ادامه دهد./عب

برچسب ها: سکه ، ارز ، کاهش تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار