فرماندار بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم شهرستان بویراحمد بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف وضعیت سد تنگ سرخ هستند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد الفونه صبح امروز در نشست بررسی وضعیت سدهای در دست احداث و مطالعه شهرستان بویراحمد بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت و اجرایی شدن این پروژه‌ها به خصوص سد تنگ سرخ تأکید کرد و افزود: مردم همچنان منتظر تعیین وضعیت و اجرایی شدن این پروژه‌ها هستند و امیدواریم با تلاش‌های همکاران و دست‌اندرکاران، این انتظارات به زودی محقق شود.

فرماندار یاسوج افزود: طبق گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان مجری اصلی این طرح‌ها در خصوص روند اجرایی سد تنگ سرخ هم‌اکنون در مرحله تملک اراضی هستیم و بالا بودن اعتبارات مورد نیاز در این زمینه مشکلاتی را در روند ساخت پروژه ایجاد کرده که این موضوع به مصلحت استان ما نیست.

وی همچنین حمایت مسئولان استانی و شهرستانی برای بهبود اجرای پروژه را خواستار شد.

فرماندار بویراحمد گفت: سد سرگچینه نیز بر اساس گزارشات کارشناسان حدود 80 درصد مطالعات آن انجام شده اما به دلیل تداخل با مسیر بابامیدان و همچنین بررسی ساختگاه سد به لحاظ زمین‌شناسی و فرار آب موضوع برای طرح در کمیته‌های فنی، تخصصی ارجاع و حداکثر ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در خصوص تأمین آب منطقه چربیون اظهار کرد: اجرای این طرح نیز در دستور کار قرار دارد و موضوع از طریق کارشناسان آب منطقه‌ای مورد بازدید و بررسی و پی‌گیری و اعلام نتیجه خواهد شد.

فرماندار بویراحمد افزود: توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن با سدسازی در استان و شهرستان بویراحمد می‌تواند چشم‌انداز قابل قبولی به ویژه در ابعادی مانند مهار آب‌ها، درآمدها و اشتغال مناسب و حفاظت از منابع داشته باشد.

وی احداث دو سد تنگ سرخ و سرگچینه را گام مهمی در رفع مشکل آب کشاورزی و نیز اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: از آن جا که بخش کشاورزی و منابع آب شهرستان بویراحمد از ظرفیت خوبی برای توسعه برخوردار است، ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه منابع آبی و کشاورزی نمایان می‌شود.

الفونه گفت: با ساخت این سد آب شهر یاسوج و بیش از 100 روستای شهرستان بویراحمد با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر و افزون بر سه هزار هکتار اراضی کشاورزی تأمین خواهد شد./ج1

برچسب ها: یاسوج ، تکلیف ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.