طرح رنگبندي چك ها و يا صدور چك براساس اعتبار افراد دو طرح در حال بررسي است و تا تصويب شوراي پول و اعتبار و ابلاغ آن، قابل اجرا نيست.

درويش معاون نظارتي بانك مركزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث رنگبندي چك ها دو طرح مطرح است در طرح اول متناسب با اعتبار افراد براي چك ها مبلغي در نظر مي گيرند و شخص تا مبلغ تعيين شده مي تواند چك صادر كند.

وي در ادامه افزود: در طرح دوم به افراد براساس ميزان اعتبار دسته چك با رنگ هاي مختلف مي دهند به عنوان مثال به فرد براي بار اول دسته چك با برگ هاي سفيد مي دهند بعد از آنكه اعتبار شخص براي بانك ثابت شد تعداد برگ ها و رنگ دسته چك عوض مي شود.

درويش در ادامه تصريح كرد: هر دو طرح هنوز در مرحله كارشناسي است و مشخص نيست كه كدام به مرحله ي اجرا در خواهد آمد.

معاون نظارتي بانك مركزي با بيان اينكه اين طرح ها تا زماني كه به تصويب شوراي پول و اعتبار نرسد قابليت اجرايي ندارد گفت: زمان ابلاغ آن نيز مشخص نيست.

درويش در پاسخ به اين سئوال كه چك هاي ستاره دار به چه منظور قرار است مورد استفاده قرار گيرد، افزود: ستاره دار كردن چك ها نشانه آن است كه شخص چك برگشتي داشته است.

درويش در پاسخ به سئوال ديگر كه با طرح رنگي كردن چك ها وضعيت چك هايي كه در بازار است چه مي شود، گفت: در مورد اينكه چك هاي بازار جمع آوري بشود يا نه صحبت نشده است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در جلسه ي بعدي شورا كاهش جرائم و مجازات هاي چك هاي برگشتي نيز مورد بررسي قرار مي گيرد كه اين ميزان مجازات ممكن است از 7 سال به 2 تا 3 سال برسد./عب

برچسب ها: چک ، پول ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار