بیش از 100 نفر در جریان اعتراضات دوچرخه سواران معترض در مراسم افتتاحیه المپیک دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: پلیس لندن خبر داد که 2 گروه معترض در نزدیک المپیک پارک لندن به خاطر اختلال در نظم عمومی دستگیر شدند.
این دوچرخه سواران اعضاء باشگاه فعالان دوچرخه سواری بودند که به صورت ماهیانه در لندن برای دوچرخه سواری گروهی تجمع می کنند.
پلیس ابتدا به دوچرخه سواران دستور داد که از دوچرخه سواری در محوطه المپیک پارک در شرق لندن و در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه خودداری کنند اما اعضاء این گروه تلاش کردند تا راه خود را از میان نیروهای امنیتی باز کنند. پس از آن پلیس اقدام به دستگیری این نفرات کرد که برخی از آنها هنوز در ایستگاههای پلیس به سر برده و برخی نیز به صورت مشروط آزاد شده اند.

یکی از این دوچرخه سواران در صحبت با خبرنگار رویترز در صحنه این رویداد گفت: واقعا خنده دار بود پلیس پس از خنده و شادی ما عصبی شده بود. ما کار خاصی نمی کردیم و تنها در مراسم ماهانه خودمان شرکت داشت.

پلیس از دوچرخه سواران خواسته بود تااز محل برگزاری مراسم دور بمانند اما آنها از این دستور پیروی نکرده بودند. پلیس در این زمینه در طی بیانیه ای اعلام کرده است: ما از به وقوع پیوستن این اتفاق واقف بودیم اما شرایط در کنار پارک المپیک بسیار کنترل شده بود و آنها به دستورات پلیس توجه نکردند و همین موضوع باعث دستگیری شان شد.

گفتنی است در گزارش های اولیه، صحبتی از تعداد دوچرخه سواران به عمل نیامده بود./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.