شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در درگيري با نيروهاي دولتي سوري در دمشق، حلب، حسکه،‌ درعا، دير الزور و ريف حمص کشته، زخمي و دستگير شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سوريه؛ تروريستها پس از شکست در دمشق در تلاشند حلب را مقر اقدامات تروريستي خود قرار دهند اما در پاكسازي وسيع روز گذشته ارتش، مقادير زيادي سلاح از آنان کشف و مصادره شد.

تروريستها از مليتهاي مختلف پس از مسلح شدن توسط عربستان سعودي، قطر و ترکيه به سلاحهاي مختلف از طريق خاک ترکيه به سوريه وارد مي‌شوند.
نيروهاي ارتش سوريه با کمين در مسير يک گروه از تروريستها که در تلاش بودند از دار العزه در ريف حلب وارد اين شهر شوند، شمار زيادي از اعضاي اين گروه را کشتند و 5 دستگاه خودروي آنان را که به تيربار مجهز بودند منهدم کردند. يکي از اين خودروها حامل بمب بود.

در استان حسکه نيز نيروهاي سوري بيشتر کالاهاي بخش دولتي و خصوصي را که تروريستها به ويژه از گذرگاه مرزي اليعربيه به سرقت برده بودند بازگرداندند. رايانه، تلويزيون، لوازم دفتري، سلاحهاي متعلق به نيروهاي گذرگاه اليعربيه از مواردي بود که تروريستها به سرقت برده بودند.
همچنين نيروهاي دولتي در حسکه موفق شدند مقادير زيادي سلاح را که در اختيار تروريستها بودند مصادره و دهها نفر از آنان را که به املاک و دارايي‌هاي دولتي و خصوصي حمله کرده بودند دستگير کنند.

نيروهاي دولتي سوري در جاده دمشق به حمص در منطقه قطيفه نيز يک دستگاه خودرو را توقيف کردند که سلاحهاي متنوعي در داخل آن مانند تفنگ‌هاي خودکار، گلوله‌هاي آر‌پي‌جي، تيربار دوشکا، قناصه، مقادير زيادي مهمات و دوربينهاي فيلم برداري بود.

در استان ريف دمشق و مشخصا در گذرگاه مرزي «جديده يابوس» بين سوريه و لبنان يک دستگاه خودروي کيا توقيف شد که حامل تفنگهاي اتوماتيک بود که در آن جاسازي شده بود.
يک مسئول سوري گفت: « گزارشهايي دريافت کرديم مبني بر اينکه اين خودرو به سوريه سلاح قاچاق مي‌کند. ديروز اين خودرو به مرکز مرزي جديده يابوس آمد. به صورت دقيق بازرسي شد و سلاحها در چندين جا، جاسازي شده بود. بيست و شش قبضه تفنگ خودکار اتوماتيک روسي، آلماني و بلژيکي پيدا شد».

در منطقه داريا در استان ريف دمشق نيز نيروهاي دولتي مقادير زيادي سلاحهاي متنوع شامل تيربار دوشکا، تفنگهاي خودکار، مهمات، خمپاه انداز، گلوله‌هاي خمپاره و بمب کشف و توقيف کردند و تعدادي از تروريستها نيز دستگير شدند.
در درعا نيز نيروهاي دولتي با يک گروه تروريستي مسلح درگير شدند. تروريستها در تلاش بودند به نمازگزاران در مسجد حسن در درعا حمله کنند. در اين درگيري چهار تروريست کشته شدند.
نيروهاي امنيتي همچنين يک گروه تروريستي مسلح را در ميدانهاي شهر دير الزور تعقيب کردند. تروريستها به مردم حمله مي‌کردند و مي‌کشتند و خرابکاري مي‌کردند. همه اعضاي اين گروه کشته و زخمي شدند.

در خيابان علي بيک بزرگ در شهر دير الزور نيز نيروهاي سوري با شماري از تروريستها درگير شدند و تلفات زيادي به آنان وارد شد.
يگاني از نيروهاي مسلح به مخفيگاههاي گروههاي تروريستي در شهر القصير و روستاهاي نهريه و ابوحوري يورش بردند و توانستند تلفات زيادي به تروريستها وارد کنند.
نيروهاي دولتي همچنين با يک گروه تروريستي مسلح که به نيروهاي سوري در منطقه جادريه در ريف حمص يورش برده بودند درگير شدند که يک تروريست کشته و يک تروريست ديگر زخمي شد.
برچسب ها: سلاح ، تروریست ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار