رییس سازمان ملی بودجه دولتی آمریکا

فقر تا مدت‌ها در آمريكا پايدار خواهد بود

اداره آمار آمریکا اعلام کرده است که فقر در این کشور به بالاترین میزان خود در 50 سال گذشته رسیده و به احتمال زیاد افزایش صعودی فقر در ایالات متحده چندین سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس؛ پایگاه خبری-تحلیلی اسوشیتدپرس در تحلیلی به بررسی نرخ فقر در ایالات متحده پرداخته است. بررسی‌های این سایت نشان می‌دهد که میزان فقر در کشور آمریکا به طور قابل توجهی در حال افزایش است. بنا به گفته کارشناسان نرخ بیکاری رابطه مستقیمی با فقر داشته و ریشه اصلی آن در برنامه‌های ناکارامد دولتی است.

با توجه به آمار رسمی، فقر تمامی سطوح طبقاتی آمریکا را فرا گرفته است؛ از کارگران بیکار گرفته و خانواده‌های حومه نشین تا فقیرترین فقرا. شهرهای حومه بخصوص بیشتر با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

لورا فریتز شهروند 27 ساله آمریکایی درباره وضعیت خود مي‌گويد: "وقتی که کودک بودم هر تابستان به هاوایی می‌رفتیم. اما اکنون منتظر کمک‌های دولتی هستم،زیرا نمی‌توانم از پس مخارج بر بیایم. زندگی خیلی دشوار است.فریتز می‌گوید که در خانواده‌ای مرفه بزرگ شده است، اما بعد از آغاز بحران اقتصادی پدر او که ساختمان سازی می‌کرده ورشکسته شده و تمام دارایی خود را از دست داده است. مورد فریتز واقعیت تاریکی را در مورد گروه در حال رشد فقیر آمریکا نشان می‌دهد. میلیون‌ها نفر دیگر نیز به دلیل کاهش کمک‌های دولتی،درمانی ،رفاهی و کپن‌های غذا زیر خط فقر زندگي مي‌كنند.

پیتر ادلمان مدیر مرکز فقر جورج تاون در رابطه با اوضاع بد اقتصادی اين چنين اظهار نظر مي‌كند: "متاسفانه باید بگویم که ما دوباره به دوران فقر دهه 60 بازگشته‌ایم. مشکل اینجاست که موج کارهای کم درآمد کمر مردم را شکسته و مشکل پرداختی‌ها به این زودی حل نخواهد شد".

استاسی مازر رییس سازمان ملی بودجه دولتی آمریکا نیز در اين خصوص مي‌گويد: "باید منتظر رشد فقر بعد از ماه سپتامبر باشیم. بیشتر ایالات‌ها تخمین زده‌اند که میزان فقر تا مدت‌ها پایدار خواهد بود. تنش‌های دائمی در بودجه بندی وجود دارد".

تحقیقات نشان می‌دهد که 47 میلیون نفر از مردم آمریکا یا به بیان دیگر، در سال گذشته از هر 6 نفر 1 نفر فقیر بوده است.

فقر رابطه بسیار نزدیکی با بیکاری دارد. درحالی که نرخ بیکاری از 9.6 درصد در 2010 به 8.9 درصد در سال 2011 رسید، نسبت کار به جمعیت هیچ تغییری نکرده است و این یعنی بسیاری از کارگران ناامید دیگر به دنبال کار نمی‌گردند.

بنا به گزارش متخصصان امر آمار آمریکا:

- نرخ فقر در سال های متوالی بالای 12.5 درصد باقی خواهد ماند. بسیاری پیش بینی کرده‌اند که میزان اوج فقر- 15 تا 16 درصد- حداقل تا سال 2014 باقی خواهد ماند.

- کارگران نیمه وقت یا بیکار، که 15 درصد از جمعیت فقیر آمریکا را تشکیل می‌دادند دوباره افزایش پیدا خواهند کرد.

- فقر میان افراد 65 سال به بالا به طور تاریخی پایین است.

- فقر کودکان از مرز 22 درصد هم عبور خواهد کرد.

با وجود برنامه‌های دولت اوباما به منظور کاهش فقر، اما افراد کمی از برنامه‌های مبارزه با فقر دولت موافق بوده و حدود 79 درصد از مردم آمریکا عقیده دارند که اختلاف طبقاتی میان فقرا و ثروتمندان این کشور در دو دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که 67 درصد مردم آمريكا مخالف برنامه‌های اجتماعی دولت برای کمک به فقرا و جبران کسری بودجه هستند.

برچسب ها: آمریکا ، فقر ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار