براساس توافق طرفین، طرف ایرانی آمادگي خود را جهت احداث کارخانه های مشترک ، تولید تجهیزات و کالاهای مربوط به آب و آبفا شامل لوله، کنتورآب، شیرآلات، اتصالات، تجهیزات هیدرو میکانیکال سدها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ، این یادداشت تفاهم صبح امروز (پنجشنبه) در تهران به امضای  "مجید نامجو" وزیر نیرو و "بسام حنا" وزیر منابع آب سوریه رسید.
براساس این یادداشت تفاهم، شرکت های ایرانی فعال در عرصه آب و آبفا آمادگی خود را برای مطالعه و اجرای طرح های مربوط به آب و فاضلاب در سوریه ازجمله پروژه های سد، شبکه های آبياری و زهکشی، خطوط انتقال آب، تصفيه خانه های  آب و فاضلاب و ... اعلام کردند.
دراین خصوص طرف سوریه ای وعده داد طرح های موردنظر خود را حداکثر یک ماه پس از امضاي اين تفاهمنامه به طرف ايراني اعلام کند.
 
همچنین
طرف سوري آمادگي خود را براي تسريع در انجام اقدام های لازم در زمينه همكاري براي اجراي پروژه هاي تصفيه خانه فاضلاب با تأمين مالي 50 درصد و با تسهيلات مناسب توسط طرف ايراني (به صورت وام) اعلام کرد.
طرف ايراني نیز آمادگي خود را برای تهیه طرح جامع آب برای سوریه براساس شرایط پرداختی که متعاقبا" بین دوطرف به توافق خواهد رسید، اعلام کرد.
در این خصوص مقرر شد ظرف یک ماه پس از امضای این یادداشت تفاهم، نشست های کارشناسی بین دو طرف به منظور بررسی موضوع در اين زمينه آغاز شود
.
براساس توافق طرفین، طرف ایرانی آمادگي خود را جهت احداث کارخانه های مشترک (به صورت 50 درصد طرف ايرانی و 50 درصد طرف سوريه‌ای)، تولید تجهیزات و کالاهای مربوط به آب و آبفا شامل لوله، کنتورآب، شیرآلات، اتصالات، تجهیزات هیدرو میکانیکال سدها و ... اعلام کرد که  در این خصوص مقرر شد طرف سوریه ای حداکثر دو ماه پس از امضای این تفاهمنامه، کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود به همراه شریک سوری از ميان بخش خصوصي و يا دولتي اين كشور را مشخص و به طرف ايراني اعلام کند.
همچنین جهت آشنایی با توانمندی و قابلیت های شرکت های ایرانی در زمینه احداث  سد و تصفیه خانه های آب و فاضلاب، طرف ایرانی دعوت کرده است که پنج نفر از مدیران بخش آب و فاضلاب سوریه ظرف دو ماه آینده از تأسیسات موجود در ایران بازدید کنند ضمن آنکه طرفين توافق کردند درخصوص برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه و بلندمدت در زمينه آب و آبفا با يكديگر همكاري کنند.
براساس توافق طرفین، برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه و بلندمدت در زمينه آب و آبفا در دستور کار قرار گرفت و همچنین طرفين توافق کردند به منظور پیگیری بندهای بالا و همچنین تبادل علمی در زمينه  فناوری های جديد و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری در بخش آب و فاضلاب، گروه مشترک کاری بین دو کشور تشکیل شود.
اين كارگروه مشترك مشتمل بر سه نفر از هر طرف بوده و در صورت ضرورت به صورت متناوب در دو كشور تشكيل جلسه مي دهد.
برچسب ها: کارخانه ، برق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار