با احداث و تكميل زيرساخت ها در كشور عراق برق ايران از طريق اين كشور به سوريه انتقال مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد نامجو وزير نيرو در ديدار با عدنان خميس وزير برق كشور سوريه در جمع خبرنگاران گفت:‌ قرار است كه برق ايران از طريق عراق به سوريه و از طريق سوريه به لبنان صادر شود.
وي افزود: اكنون بايد كشور عراق زيرساخت هاي انتقال برق را در كشور خود تكميل كند تا بتوانيم اين برق را به سوريه منتقل كنيم.
وي با بيان اينكه شركت هاي ايراني اكنون در سوريه مشغول به فعاليت هستند اظهار داشت: شركت هاي ايراني در سوريه نيروگاه هاي اين كشور را كه از قديم ساخته شده اند اصلاح و بازسازي خواهند كرد و همچنين با احداث نيروگاه در اين كشور به توليد برق كمك مي كنند.
نامجو تصريح كرد:‌ اكنون حدود 1300 مگاوات برق به كشور عراق صادر مي كنيم كه اين در حالي است كه قرارداد ما با اين كشور 1000 مگاوات است و بايد حداقل 200 مگاوات از اين برق به كشور سوريه انتقال يابد.
همچنين در اين مراسم عدنان خميس وزير برق سوريه در جمع خبرنگاران گفت: روابط ايران و سوريه روابطي خاص و دوستانه است و اين ديدار براي گسترش اينگونه روابط ها صورت گرفته است.
وي ادامه داد: همه دنيا مي دانند كه ايران در زمينه توليد برق و تجهيزات ان بسيار پيشرفته عمل كرده به همين دليل ما تلاش مي كنيم كه روابط خود را در زمينه برق و انرژي با ايران تقويت كنيم.
وي همچنين از امضاي تفاهم نامه اي براي گسترش پروژه هاي برق از جمله توليد، توزيع و انتقال خبر داد و افزود: همچنين چندين شركت ايراني كارهاي اجرايي خود را شروع كرده و در ادامه توسعه خواهند داد.
وي خاطرنشان كرد: در زمينه انرژي هاي نو در سوريه با كشورهاي ايراني وارد مذاكره و گفتگو شده ايم و در زمينه اجرايي كردن اين تفاهمات از آنها دعوت به عمل آمده است./س
برچسب ها: برق ، ایران ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار