وزیر نیرو گفت: تشدید تحریم ها و فشارهای بین المللی از سوی بیگانگان و استكبار جهانی كوچكترین خللی در اجرای پروژه های صنعت برق در كشور ایجاد نكرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک نامجو در مراسم افتتاح ایستگاه برق 63/400 كیلوولت در شهر صنعتی ساوه افزود: ساخت تجهیزات نیروگاهی، انتقال، توزیع و انجام خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه های بزرگ به دست متخصصان داخلی با وجود تحریم های اعمال شده به مرز خودكفایی رسیده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی گفت : در این رستا 9 كارگروه از جمله حمایت از بخش خصوصی و ساخت داخل، آب و كشاورزی، هدفمندی یارانه ها و مهرماندگار تشكیل شده است تا اجرای پروژه ها با سرعت بالاتری انجام شود.

وزیر نیرو افزود : اجرای پروژه های صنعت برق در ایران به دست مدیران، متخصصان و كارشناسان با آخرین استانداردهای جهانی و به نحو مطلوب در حال انجام است.

نامجو گفت: هم اكنون صنعت برق ایران از لحاظ ظرفیت اسمی نیروگاه ها، میزان تولید برق، ظرفیت تبادل برق و بازده نیروگاه ها از جایگاه خوبی در كشور و منطقه برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه در زمان حاضر پروژه های مهمی در بخش صنعت برق در كشور در حال انجام است افزود: نیروگاه شازند با هدف تامین بخشی از نیاز شبكه برق كشور با اولویت استان مركزی و استان های همجوار یكی از این پروژه ها است. /س
برچسب ها: تحریم ، خلل ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.