کارشناس سياسي سوري گفت: ارتش سوريه تاکنون ضربات سنگيني به گروه هاي مسلح تروريست در اين کشور وارد کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم  ؛ اين کارشناس سوري درباره مقابله ارتش با گروه هاي تروريست در دمشق و حلب گفت: ارتش سوريه امنيت و آرامش را در دمشق حاکم کرده است و مردم به زندگي معمولي خود مشغول هستند. گروه هاي مسلح تروريستي به دنبال هرج و مرج و فعاليت هاي تروريستي در حومه و خيابان هاي دمشق بودند اما شکست خوردند.

 در شهر حلب نيز، ارتش عمليات نظامي خود را آغاز کرده است. تروريست ها مي خواهند اين شهر را به منطقه امني براي معارضان مسلح تبديل کنند ولي ارتش سوريه اجازه چنين امري را نمي دهد. عمليات ارتش در اين شهرتا کنون نتايج خوبي داشت و شمار زيادي از تروريست ها کشته و بازداشت شدند.

اين تروريست ها داراي تابعيت هاي مختلف ليبي،تونس،قطر،رژيم هاي عرب خليج فارس،کويت و ترکيه هستند. شماري از افسران ترک نيز که اين تروريست ها را در حومه حلب آموزش مي دانند بازداشت شدند.

وي درباره روند گفتگوي ملي در سوريه تصريح کرد: مقامات سوريه از ابتداي سال گذشته بارها خواهان گفتگو شدند و حتي کميته اي نيز براي گفتگو تشکيل شده است ولي معارضان خارج نشين اين گفتگو را رد کرده و بر فعاليت هاي تروريستي و همکاري با قدرت هاي استکباري جهاني و رژيم هاي مرتجع عربي تاکيد کردند. اين طرف ها به دنبال آزادي و دموکراسي در سوريه نيستند. شمار زيادي از نشريات بين المللي به توطئه قدرت هاي منطقه اي و بين المللي عليه سوريه به دليل حمايت اين کشور از مقاومت در برابر دشمن اسرائيلي اشاره کرده اند.

رياض صقر درباره تلاش عربستان سعودي براي ارائه پيش نويس قطعنامه اي به مجمع عمومي سازمان ملل براي محکوم کردن سوريه گفت: رژيم عربستان سعودي که بايد از مسلمانان در سراسر جهان حمايت  کند با همکاري با آمريکا در پي هرج و مرج در منطقه و مشخصا در سوريه است. تا کنون تلاش هاي خصمانه عربستان عليه سوريه در شوراي امنيت موفق نبوده است.

وي در انتها خاطرنشان کرد : تلاش هاي آمريکا و عربستان در سايه اقدامات قطب هاي جديد بين المللي که خواهان عدالت و از بين بردن معيارهاي دوگانه در شوراي امنيت هستند،موثر نخواهد بود.

برچسب ها: سوریه ، تروریست ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار