المپيك 2012 لندن بهترين فرصتي است تا ورزشكاران با يكديگر تسويه حساب كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  هرچه  به برگزاري سي امين دوره رقابت هاي المپيك لندن نزديك  مي شويم دانستن اينكه  كدام يك از ورزشكاران  در اين ميدان بزرگ مي درخشند بسيار هيجان آور است.

رايان لوكتي ، مايكل فليپس، يوگسين بولت، و يودمان بكيب، آمريكا وچين همگي مهم ترين دوئل هاي بازي هاي تابستاني لندن را شكل مي دهند.

رقيباني كه با يكديگر حساب هاي تسويه نشده اي داشته و لندن 2012 را مكاني براي اين هدف در نظر گرفته اند المپيك سي  اصل دئول هاي زيادي را با خود همراه دارد آنچه در زير مي آيد فهرستي تصويري از مهم ترين دوئل هاي لندن 2012 است.

كابوس او مايكل فلپس است رايان لوكتي 27 ساله از آمريكا، شناگري كه  به خونسردي معروف بوده وبه همان سرعتي شنا مي كند كه فلپس مي خواهد د رلندن 2012 تاريخ ساز شود.
ريان لوكتي مايكل فلپس دارنده 14 نشان طلاي المپيك همانند لوكتي در 4 ماده انفرادي استارت خواهد زد.
 
رقابت هاي 200 و 400 متربنردي تن به تن ميان اين دو خواهد بود.
در جام 2011 اين لوكتي بود كه حريف سرشناس خود را با 5 قهرماني به فكر فرو برد ولي فلپس بازگشته است سرشار از انگيزه و اراده مي خواهد بي انگيزگي چند سال گذشته خود و حريف هموطنش را همزمان به چالش بكشد.

مايكن فلپس

تا چندي  پيش همه چيز به خوبي روشن بود اگر كسي باشد كه بتواند يوسين بولت را پشت سربگذارد تنها خود يوسين بولت است  مساله  تيم نيست كه آيا صاعته همانند پكن 2008 در مادههاي 100.200 متر پيروز خواهد شد يا خير
 پرسش اين است كه آيا مي تواند ركورد خود را بهتر كند يا خير،  اين دونده جامائيكايي از چنان تواني برخوردار است كه به سختي بتوان در قهرماني اش ترديدي به خود راه داد.

 يوسين بولت

 بولت پس از خطايي كه به هنگام استارت در مسابقات  قهرماني جهان در سال 2011 داشت،  از آن رقابت كنار گذاشته شد تا هموطن جامائيكايي اش زودتر از ديگران به خط پايان و قهرماني جهان برسد اما اكنون همه چيز دگرگون شده دست كم  از زمانيكه بكي در هر دو ماده 100.200 متر بولت را در رقابت هاي انتخابي به گام گذاشت عنوان بازي خراب كن را به خود اختصاص داده است او چندي پيش در اوزان سويس ركورد 85/9 ثانيه را به جا گذاشت كه قانع كننده بود
بولت مي گويد:  نگران نيستم قهرمان المپيكم و بايد به دنيا نشان دهم هنوز هم بهترين هستم

 يوهان بليك

 برزيل با بيش از  يك تيم به لندن رفته  است آمريكايي جنوبي  ها به همه رقيبان خود اعلان جنگ داده اند دلايل خودشان را هم دارند.

 يكي از آنها هم ميزبان جام جهاني 2014 است،  از همين رو نيمار ويتا گو سيلواي 42 ميليون يورويي و تازه روانه پاري سن ژرمن شده به المپيك برده شده اند.
 يك دليل ديگر آن كه پر افتخار ترين تيم ملي تاريخ فوتبال تاريخ تاكنون هرگز قهرماني المپيك را تجربه نكرده است.

تيمار
 
ميزبان المپيك سي ام برنامه هاي زيادي در سر دارد، چشم پوشي از ديويد بكهام و به كارگيري از بازيكنان ولزي چون كريگ بدامي ( ليورپول) و رايان گيگز، منچستر يونايتد از تيم ملي انگليس آن هم براي نخستين بار بخشي از همين برنامه ها است ستاره منچستر يونايتد بازوبند سرگروهي را به بازو خواهد بست.

احتمال زيادي مي رود كه برزيل و بريتانيا فينال رويايي رقابت هاي فوتبال بازي هاي المپيك را برگزار كنند.

تيم فوتبال المپيك برتيانيا ناكامي و شرمساري پكن 2008 براي آمريكا بسيار بزرگ بود چين 51 نشان طلا عنوان كشور شماره يك ورزش جهان را از آمريكا گرفت.

آمريكايي ها اگر چه با مدال هايي بيش از ميزبانان 29 به خانه باز گشتند اما تنها 26 مدال طلا را با خود  به همراه بردند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.