"شاهين فرهت" مي گويد:شنوندگان ايراني با توجه به عادات ويژه‌ي خود در زمان شنيدن موسيقي‌هاي مختلف مثل موسيقي كلاسيك از گرم‌ترين شنوندگان هستند.

"شاهين فرهت"سمفوني ساز برجسته‌ي كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت:موسيقي كلاسيك نوعي موسيقي است كه مقداري تفكر و علم در آن به كار رفته و اين نوع موسيقي از سال‌‌هاي خيلي دور بين مردم مرسوم بوده به طوري كه طرفداران اين نوع موسيقي بيشتر در ايران جوانان كشور بودند؛در حالي كه موسيقي كلاسيك در مغرب زمين بيشتر مورد توجه افرادمسن است.
وي ادامه داد:اين يك ويژگي عالي در شنوندگان جوان ايراني ماست كه طرفدار موسيقي كلاسيك هستند و اين موضوع نشان مي‌دهد كه شنوندگان ايراني از گرم‌ترين شنوندگان دنيا هستند.
وي در ادامه گفت:زماني كه با سمفوني سازان برجسته‌ي كشورهاي مختلف صحبت مي‌كردم،‌آنها از مردم گرم‌ايران و سطح بالاي موسيقي در بين مردم سخن مي‌گفتند.
فرهت ادامه داد:ما در كشورمان و با توجه به نقاط مختلفي داراي فولكلور‌ي غني هستيم و بعد ملودي هم در موسيقي نقاط مختلف كشورمان داراي برجستگي بيشتري است و بايد حمايت زيادي از اين نوع موسيقي صورت بگيرد؛در غير اين صورت از بين خواهد رفت.
وي گفت:آلبوم‌هايي كه امروزه وارد بازار مي‌شوند؛بيشتر جنبه‌ي پولي دارند،اين را هم بايد بدانيم كه ما در كشورمان موسيقي پاپ هم داريم كه الهام گرفته شده از موسيقي ايراني است.
در پايان گفتني است؛"شاهين فرهت" در حال ساختن سمفوني جديدي است كه آن را به "هرند فرهت" تقديم كرده و از تم‌هاي مختلف "هرند فرهت" استفاده كرده است./ه
برچسب ها: شنوندگان ، گرمترین ، فرهت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.