نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تفكر و اندیشه ماكویالیستی و ارجحیت منافع شخصی ، گروهی و جناحی به جای منافع عمومی و تحقق خواسته های مردم در اندیشه انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد.

'غلام محمد زارعی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: چنانچه امروزه به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و تحقق خواسته ها و مطالبات بحق مردم هستیم باید بیش از گذشته تفكر و اندیشه های والای امام را سرلوحه كارها و برنامه های سیاسی خود كرد.
وی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن را مربوط به تفكر ماكیاولیستی دانست و گفت: باید مطالبات جامعه را بشناسیم وبدور از داد و ستد امتیازات ، در اندیشه خدمت به مردم و توسعه استان باشیم.
وی با بیان اینكه امروزه مهندسی سیاسی ضرورت اصلی و منشور كاری در توسعه همه جانبه كهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود، افزود: مهندسی و ساماندهی فضای كنونی سیاسی حاكم بر جامعه مصداق بارز این جمله گهربار و حكیمانه امام راحل (ره) است كه هموراه تاكید می كرد باید كاری كرد كه بماند ، نه كاری كنیم كه بمانیم.
زارعی با اشاره به اینكه رفع بسیاری از مشكلات و دغدغه های امروز جامعه با رفتارهای معمول سیاسی ممكن نیست و باید تغییر و تحولی اساسی در ساحت سیاست حاكم بر این استان ایجاد كرد، اظهار داشت:مهندسی تعریف گسترده‌ای دارد كه وقتی بخواهیم اوضاع سیاسی را ساماندهی كرد و در مسیر درستی قرار دهیم تنها در قالب مهندسی سیاسی امكان‌پذیر است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فضای برادری ، اتحاد و همدلی مهمترین مولفه در منشور مهندسی سیاسی است.
زارعی مردم را به عنوان محور اصلی و اساس این حركت دانست و افزود: نخبگان و افراد با نفوذ و سایسی می بایست با تدبیر و مدیریت صحیح این جریان را هدایت كنند.
وی افزود: امروزه بسیاری از آفت ها و آسیب های جدی در فضای كنونی و سیاسی حاكم بر استان ما ناشی از همین بداخلاقی ها و سیاسی كاری ها بوده است.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برخوردهای جناحی و حذفی از آفت‌هایی است كه متأسفانه در فضای سیاسی استان ما حاكم شده و باید با همت همه نخبگان سعی در برطرف كردن آنها كرد.
این نماینده مجلس عنوان كرد: رفع اینگونه معضلات در چارچوب مهندسی سیاسی امكان پذیر است.
زارعی گفت: قرار نیست چنانچه اشتباهاتی در دوره‌های قبل صورت گرفته امروز نیز تكرار شود زیرا باید در همه حال به سوی بلوغ و تكامل حركت كنیم و از برخوردهای حذفی بپرهیزیم.
این نماینده مجلس از انتخابات گذشته مجلس به عنوان كارنامه‌ای روشن برای نظام جمهوری اسلامی یاد كرد و افزود: انتخابات مجلس در 12 اسفند گذشته دل رهبری و روح شهدا را شاد كرد كه باید با رفتار سیاسی برآمده از اخلاق اسلامی خاطره آن را تا همیشه در اذهان زنده نگه داشت.
زارعی از سركشی خود به 80 درصد مناطق حوزه بویراحمد و دنا بعد از ایام انتخابات خبرداد وافزود: در دیدار با مسوولان اجرایی و مدیران مربوطه در استان و كشور مسایل و نیازمندی های این مناطق را بازگو كردم و در آینده ای نزدیك تصمیمات خوبی برای رونق این مناطق صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی به تغییر مدیریت ها و ضرورت این تغییرات پرداخت و اظهارداشت: تغییر مدیریت ها آنچه مدنظر ما وبرخی از نخبگان است باید اتفاق بیفتد اما ممكن است بیش از یكسال یا دوسال طول بكشد و تاكنون رایزنی های زیادی در این راستا داشته ایم.
زارعی گفت: كسانی كه در حوزه خدمات رسانی ثابت كردند كه هدف شان خدمتگزاری بی منت نبوده و مورد تائید نیست نمی تواند مدیر خوب و مورد قبول مردم و نماینده باشد.
زارعی تصریح كرد: هیچگونه نقطه اختلافی بین نمایندگان استان وجود ندارد و اكنون بهترین شرایط برای هماهنگی و همدلی بین نمایندگان استان و مسوولان اجرایی وجود دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.