نخستين عمل تعويض مفصل زانو در بيمارستان گلستان اهواز با موفقيت انجام شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مرضيه نجف‌كوچك،‌مدیر بیمارستان گلستان اهواز اظهار كرد: بخش درماني ارتوپدي بيمارستان گلستان اهواز اوايل خرداد ماه سال جاري فعاليت خود را آغاز كرد و نخستين عمل جراحي تعويض مفصل زانو در اين بخش با موفقيت انجام شد.

دكتر مرضيه نجف‌كوچك با بيان اينكه بخش ارتوپدي اين بيمارستان پيش از اين فعاليت آموزشي داشته است، افزود: تاكنون به دليل پايين بودن ميزان مراجعه، موارد جراحي ارتوپدي به بيمارستان‌هاي ديگر منتقل مي‌شد، ولي با توجه به نياز، بخش ارتوپدي در اين بيمارستان كار خود را آغاز كرد و اكنون امكان انجام عمل جراحي در اين مكان فراهم شده است.

 وي در تشريح عمل جراحي انجام شده، تصريح كرد: در اين عمل جراحي يك خانم 78 ساله كه به عارضه انحراف در مفصل زانو مبتلا بود و به همين دليل در انجام امور روزانه مانند نشستن و برخاستن با مشكل مواجه بود، تحت عمل جراحي قرار گرفت و يك مفصل مصنوعي با دامنه حركات طبيعي در زانو او جايگزين شد.

 وي با بيان اينكه بيشتر بيماران تصادفي و اورژانسي به بيمارستان گلستان مراجعه مي‌كنند، ادامه داد: در سال گذشته از مجموع 100 هزار بيمار اورژانسي كه به اين بيمارستان منتقل شده‌اند، 23 درصد تصادفي بوده‌اند و با توجه به اينكه بيشتر بيماران تصادفي با مشكلات ارتوپدي مواجه هستند و به همين دليل وجود بخش ارتوپدي و فراهم كردن امكانات لازم براي انجام عمل جراحي در اين بيمارستان ضروري بود.

به گفته وی، عمل جراحي تعويض مفصل زانو جزء عمل‌هاي نادر است و این عمل نيز كه بيش از چهار ساعت به طول انجاميد توسط دكتر حميدرضا آرتي ‌انجام شد./ح
برچسب ها: جراحی ، مفصل ، زانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار