گاهي در درمان بيماري هاي ستون فقرات خريد تجهيزات براي بيماران به بيش از ده ميليون تومان مي رسد و بيشتر بيمه ها اين هزينه ها را پوشش نمي دهند.

دكتر جعفري مسئول مركز آموزشي درماني شفايحياييان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مشكلاتي كه در ارتوپدي براي بيماران وجود دارد مربوط به هزينه بالاي لوازم ارتوپدي است.

وي گفت: گاهي در ستون فقرات خريد تجهيزات براي بيماران به بيش از ده ميليون تومان مي رسد و بيشتر بيمه ها اين هزينه ها را پوشش نمي دهند مراجعين مركز ما افراد بي بضاعت و ضعيفي هستند و در مواردي بيمار به دليل نداشتن امكانات مالي و خريد تجهيزات در ليست نوبت مي ماند و اين منجر به پيشرفت بيماري وي مي شود.

جعفري تصري كرد: اميدواريم بيمه ها تمام هزينه هاي بيماران را پوشش داده و تعرفه هاي پزشكي نيز عادلانه باشد تا بيماران به موقع و به طور صحيح سرويس دريافت كنند.

مسئول مركز آموزشي درماني شفا يحياييان اظهار كرد: هزينه پروتز تعويض مفصل زانو نيز 5 ميليون تومان است و بيشتر افراد نيازمند اين تعويض مفصل قادر به پرداخت اين هزينه نيستند.

* در هر ماه يك هزار جراحي در اين مركز انجام مي گيرد

مدير گروه ارتوپدي دانشگاه علوم پزشكي تهران گروه شفا در ادامه با بيان اينكه تعداد كل جراحي ها در اين بيمارستان به يك هزار در ماه مي رسد عنوان كرد: در اين مركز نزديك به 50 دستيار ارتوپدي و 10 فلوشيپ در رشته هاي زانو ، ستون فقرات و دست داريم كه به ارائه خدمات به بيماران مي پردازند .

جعفري افزود: مركز ارتوپدي شفا اولين بيمارستان آموزشي ارتوپدي است كه قبل از انقلاب شروع به كار كرده است با توجه به اينكه رشته ارتوپدي نسبتاجديد بوده و تكنولوژي آن به سرعت در حال پيشرفت است در شرايط فعلي علاوه بر آموزش و درمان ارتوپدي در رشته هاي جراحي دست ، زانو، لگن و ستون فقرات و شانه در خدمت معالجه بيماران و آموزش ارتوپدي است.

مسئول مركز آموزشي درماني شفا يحياييان گفت: در رشته هاي جراحي دست ستون فقرات و زانو برنامه تربيت فلوشيپ داريم.

وي خاطر نشان كرد: اين جا يك بيمارستان مركز ارجاع است كه بيماران اورژانسي و غير اورژانسي مراجعه مي كنند و با سيستم آموزشي و همكاري ارتوپدي هيئت علمي مقيم در بيمارستان تشخيص و معالجه مي شوند با توجه به قدمت بيمارستان مشكلاتي بوده كه خوشبختانه با ساختن اتاق عمل هاي جديد برطرف شده و به طور كامل فعاليت دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار