مدیركل امورحمایت های اجتماعی كمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) كشور گفت: در گذشته حمایت حامیان ایتام بیشتر به سمت افراد یتیم و بدودن دخالت خانواده های آنان بود ولی سیاست و رویكرد جدید كمیته امداد بر حمایت ، پشتیبانی و حتی خودكفایی كامل خانواده های نیازمند و بی سرپرست جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'رضا نوروزی جعفری' در همایش ملی 'اسلام و ایتام' در یاسوج افزود:  رویكرد و استراتژی مهم این نهاد حمایتی بر توانمند سازی و خودكفایی ایتام و خانواده های نیازمند استوار است.
وی با بیان اینكه تحقق واقعی این رویكرد و سیاست جدید كمیته امداد با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح 'محسنین' میسر خواهد بود، اظهار داشت: در اجرای این طرح یك حامی می تواند از یك و یا چند خانواده نیازمند حمایت مادی كند.
نوروزی جعفری اظهار داشت: این در حالی است كه در سال های گذشته و بر اساس طرح 'اكرام ایتام' یك حامی تنها از یك یا چند یتیم حمایت می كرد.
مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد كشور افزود: این طرح همانند طرح اكرام ایتام است و افراد خیر و نیكوكار می توانند با واریز ماهیانه حداقل 200 هزار ریال و به مدت یكسال به عنوان كمك هزینه زندگی به حساب خانواده یا خانواده های مورد نظر خود اقدام كنند.
وی ابراز داشت: در این طرح رعایت عزت نفس و كرامت انسانی خانواده ها به خوبی لحاظ شده است.
نوروزی جعفری گفت: تقویت حس همدلی و همكاری در جامعه اسلامی ، ترویج سنت حسنه احسان ،ایجاد زمینه مشاركت افراد خیر و نیكوكار و انجام فریضه الهی و رضایت خداوند متعال از اهداف وسیاست های مهم و اجرایی این طرح است.
وی از اجرای طرح جشن رمضان برای همه استان های كشور در ماه پرفیض رمضان خبرداد و گفت: یكی از مهم ترین اهداف در برگزاری این جشن مراجعه مردم به غرفه های طرح اكرام ایتام برای شناسایی و حمایت بیشتر ایتام در سراسر كشورخواهد بود.
وی عنوان كرد: در راستای ترویج سنت حسنه انفاق و نیكوكاری در ماه رمضان امسال نیز طرح های مختلفی از جمله طرح اطعام نیازمندان، اكرام و اطعام ایتام، مفتاح الجنه، آزادی زندانیان، محسنین(خانواده های نیازمند وایتام) و طرح شفا برگزار می شود.
مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد (ره)كشور، برگزاری چنین همایش های ملی با رویكرد علمی و دانشگاهی را در راستای جذب بیشتر حامیان و آشنایی بیشتر مسوولان و متولیان اموربا دردها ، مسایل و مشكلات خانواده های نیازمند و بی سرپرستان جامعه موثر دانست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.