كمیته امداد امام خمینی(ره) كهگیلویه وبویراحمد در بین تمامی نهاد ها و دستگاه های اجرایی استان به عنوان دستگاه برتر در امر اشتغال و سرمایه گذاری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) كهگیلویه وبویراحمد با بیان اینكه ، یكی از سیاستها و رویكردهای مهم كمیته امداد در سطح كشور و استان خروج تدریجی خانوارهای تحت حمایت این نهاد مردمی است، گفت: این كار در واقع به دو طریق صورت خواهد گرفت.
عبدالمجیدفرهادی بیان كرد: یكی از طریق پالایش و بررسی عادی خانوارهای تحت حمایت برای مستحق بودن و یا نبودن خانوارهای تحت حمایت این نهاد كه از طریق معاونتها و شاخه های مختلف در سطح استان انجام خواهد شد.
وی توانمندسازی خانوارها را از طریق اعطای وام و تسهیلات و همچنین نظارت دقیق بر اجرای طرحها را راه حل دوم برای خروج خانوارهای تحت حمایت این نهاد مردمی در سطح استان عنوان كرد و افزود: بر این اساس می بایست تا پایان سال 90 افزون بر سه هزار و 327 خانوار به این دو شیوه از گردونه وچرخه حمایتی كمیته امداد (ره) استان خارج شوند.
وی گفت: اجرای این طرح از یك درصد شروع و تا 10درصد كل از مجموع خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان و در طول سال ادامه پیدا خواهد كرد.
فرهادی ابراز داشت: بیش از یك هزارو 978 مورد از این تعداد خانوار می بایست از طریق عادی و پالایش خانوارها تا پایان سال از این نهاد خروج تدریجی شوند و مابقی نیز از طریق طرح توانمندسازی از این نهاد خارج خواهند شد.
وی گفت: بر اساس برنامه ها و سیاستهای ابلاغ كمیته امداد موظف و مكلف به انجام این كار است و از آنجا كه این رویكرد جزو برنامه های اساسی و در راستای تحقق اشتغال است باید به نحو احسن و مطلوب تحقق یابد.
فرهادی گفت: یكی دیگر از سیاست ها و رویكردهای مهم كمیته امداد استان در كنار طرح های توانمند سازی و اشتغالزایی فراگیری مهارت‌های فنی حرفه‌ای، آشنایی زنان سرپرست خانوار با انواع مشاغل خانگی و مشاوره شغلی رایگان برای مجریان طرح ها است.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی كهگیلویه وبویراحمد در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: در جلسه كارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان كه با حضور استاندار ومدیران كل دستگاه های مختلف اجرایی استان برگزار شد این نهاد حمایتی و اجرایی توانست در امر اشتغال رتبه برتر در بین همه ادارات را كسب كند.
سید 'علی جعفری' با تشریخ برخی اقدامات این نهاد حمایتی در زمینه اشتغال ، افزود: این نهاد در سال گذشته یك هزار و 497 طرح به مبلغ 45 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی اجرا كرد.
وی با بیان اینكه این روند امسال نیز با سرعت و شتاب بیشتری در حال اجرا است ، افزود: در سال جاری تاكنون 761 طرح به معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی كهگیلویه وبویراحمد در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: در جلسه كارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان كه با حضور استاندار ومدیران كل دستگاه های مختلف اجرایی استان برگزار شد این نهاد حمایتی و اجرایی توانست در امر اشتغال رتبه برتر در بین همه ادارات را كسب كند.
سید 'علی جعفری' با تشریخ برخی اقدامات این نهاد حمایتی در زمینه اشتغال ، افزود: این نهاد در سال گذشته یك هزار و 497 طرح به مبلغ 45 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی اجرا كرد.
جعفری با اشاره به اینكه علاوه بر مشاغل خانگی سایر طرح های اشتغال زایی نیز در دستور كار این نهاد قرار دارد گفت: از ابتدای سال 1390 تاكنون علاوه بر مشاغل خانگی سه هزار و 362 طرح با هزینه ای افزون بر 155 میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا كرده است.
وی اظهار داشت: در مجموع و در تمامی سرفصل ها ی اشتغالزایی چهار هزارو484 طرح اشتغالزایی با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی اظهار امیدواری كرد كه طرح های اشتغال زایی این نهاد بتواند بار مشكلات معیشتی و اقتصادی خانواده های زیر پوشش این نهاد حمایتی را كاهش و شرایط را برای خودكفایی و استقلال اقصادی این خانواده ها فراهم كند./س

برچسب ها: مقام ، اول ، کمیته ، امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.