مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد امام (ره) ، شمار ایتام زیرپوشش این نهاد را 275 هزار نفر اعلام كرد و گفت: حدود 10 هزار نفر از این تعداد بدون حامی هستند.

'رضا نوروزی جعفری' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج   افزود: بیش از هشت هزارو 500 نفر از این ایتام بدون حامی ، مربوط به استان های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان است.
وی بیان كرد: از این تعداد یتیم در سطح كشور حدود هشت درصد آنها افراد زیر هفت سال سن ، 3/24درصد بین هفت تا 12 سال ، 50درصد بین 12 تا 18 سال و مابقی نیز بالای 18 سال سن هستند.
نوروزی جعفری با بیان اینكه از این تعداد حدود 53درصد آنها دختر و 47درصدنیز پسر هستند، افزود: از این تعداد 49درصد شهری و 51درصد نیز روستایی اند.
وی عنوان كرد: از این تعداد 51 درصد میانسال و10 و نیم در صد دارای مدرك فوق لیسانس هستند.
مدیركل امور حمایت‌های اجتماعی كمیته امداد كشور گفت: اكنون565 هزارحامی دركشور حمایت ایتام را برعهده دارند.
وی سرانه پرداخت ماهانه به هر یتیم را توسط حامیان50 هزار تومان اعلام كرد و افزود: 79 درصد حامیان ، یك یتیم و مابقی بیش از یك یتیم را تحت حمایت دارند.
مدیركل امور حمایت‌های اجتماعی كمیته امداد كشورگفت: سال گذشته در طرح اكرام ایتام حدود142 میلیارد تومان برای حمایت و پشتیبانی مالی به یتیمان و خانواده های نیازمند جذب شد.
وی بر توانمندسازی ، خودكفایی و استقلال خانواده ها و افراد یتیم تاكید كرد و افزود: تاكنون افزون بر دو هزار یتیم در سطح كشور خودكفا و مستمری آنها از سوی كمیته امداد قطع شده است./س
برچسب ها: یتیم ، حامی ، کمیته ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.