نظرسنجي هانشان ميدهد اعتماد مردم آمريکا به رسانه هاي جمعي اين کشور بشدت کاهش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛‌ نتايج نظرسنجي موسسه گالوپ در آمريکا نشان مي دهد ميزان اعتماد عمومي به رسانه هاي بزرگ و مهم اين کشور در پايين ترين سطح قرار دارد و اين وضعيت باعث شد لزوم وجود نوع جديدي از روزنامه نگاري در اين کشور مطرح شود.

در ادامه اين گزارش آمده است : رسانه هاي جمعي مهم آمريکا معمولا محصولي را ارائه مي کنند که براي مصرف کنندگان خارجي تهيه شده است. اين رسانه ها که در طول ساليان اخير قدرت و منافع مالي و اقتصادي زيادي را ايجاد کرده اند و هنوز هم از قدرت و نفوذ گسترده اي در جامعه آمريکا برخوردارند اما ارائه گزارش هاي يکجانبه و همچنين اطلاعات نادرست توسط آنها باعث شده که اعتماد مردم آمريکا به اين رسانه ها بشدت کاهش يابد.

ايوتومن اسميت روزنامه نگار آمريکايي در مصاحبه با خبرنگار راشاتودي گفت در حالي که انقلاب ها و قيام هاي گسترده اي در جهان بوقوع مي پيوندند رسانه هاي بزرگ آمريکا اخبار مربوط به چهره هاي هاليوود و مسائل شخصي آنها را در راس اخبار خود قرار مي دهند. اين رويکرد رسانه هاي آمريکا نشان مي دهد آنها مي خواهند ما را به چه سمتي هدايت کنند.

براساس اين گزارش، نتايج نظر سنجي موسسه گالوپ نشان مي دهد تنها حدود بيست درصد از شهروندان آمريکا به اخبار رسانه هاي اين کشور اعتماد دارند.

برچسب ها: آمریکا ، رسانه ، گالوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار