سیوان ویزمن سخنگوی زندان های رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد ، اولین ملاقات خانواده ها با زندانیان فلسطینی ساکن غزه از 16 ژوئیه آغاز خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این درخواست ملاقات یکی از اصلی ترین خواسته های اسرای فلسطینی در ازای توقف اعتصاب غذای دسته جمعی آنان بود که اسراییل بر اساس توافق نامه چهارده می ، آن را پذیرفت.

ویزمن گفت:« این دیدارها روز دوشنبه آغاز خواهد شد. در مرحله اول بیست و چهار زندانی بازداشتگاه رامون شامل این طرح می شود و حدود پنجاه نفر از جمله همسر و پدر و مادر این افراد از روز دوشنبه با آنها ملاقات خواهند کرد.» ویزمن خاطر نشان کرد : « این برنامه ملاقات ها احتمالا یکبار در هفته خواهد بود.»

همچنین سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای سامر البرق و حسن الصفدی دو اسیر فلسطینی را خواستار شد. این دو تن به ترتیب از ماه مه و ژوئن در اعتصاب غذا به سر می برند.
این سازمان غیردولتی مستقر در لندن همچنین از اسراییل خواست به بازداشت اداری این افراد پایان دهد و یا آنها متهم کند.

، براساس این گزارش بازداشت اداری که از زمان حضور انگلیس در فلسطین به جا مانده است، این امکان را برای مقامات اسراییل فراهم می کند تا بدون متهم کردن و محاکمه ، افراد را در دوره های شش ماهه قابل تمدید بازداشت کنند.

این اقدام جنجالی همچنین این امکان را برای اسراییل فراهم می کند پرونده مظنونان را پنهان نگه دارد و از شبکه اطلاعاتی خود محافظت کند. فلسطینیان این افراد را «همدستان» اسراییل می دانند.
برچسب ها: زندانی ، اسیر ، فلسطینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار