پروتئین موجود در پيله ابریشم به عنوان ماده ای تثبیت کننده برای نگهداری طولانی تر واکسنها و آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، پروتئین پيله ابریشم می تواند برای ایجاد ثبات در واکسن ها و آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
این پروتئین در ایجاد ثبات در واکسن ها و آنتی بیوتیک ها به منظور ذخیره سازی آنها در دمای اتاق به حداقل رساندن تلفات این محصولات در طول ذخیره سازی، استفاده می شود.
 
این حرکت در کشورهای در حال توسعه که زیر ساخت های محدود برای حفظ فضای سرد که برای نگهداری از داروها ضروری است، دشوار است.
 
بر اساس این گزارش برای غلبه بر یک مانع عمده در استفاده از این داروها باید دمای اتاق را برای جلوگیری از تخریب ناشی از گرما و رطوبت پایین نگه داشته شود.
 
اغلب واکسن ها و آنزیم ها و آنتی بادی ها که به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می شوند به فضای سرد خانه ای از لحظه تولید تا لحظه تحویل برای  حفظ اثر خود نیاز دارند.
 
بر این اساس تخمین زده می شود که حدود نیمی از این واکسنها با توجه به مقطع فضای سرد خانه ای از بین می روند.
محققان کشف کردند که یک پروتئین از فیبرون ابریشم به عنوان تابعی برای ایجاد ثبات در حفظ اثر واکسن و دارو و حتی زمانی که در معرض دمای بالای 60 درجه هستند مورد استفاده می گیرند.
 





عملکرد پروتئین مورد نظر به زنجیره اسید آمینه بستگی دارد که با ورقه شدن از مولکول ها در برابر رطوبت و درجه حرارت بالا محافظت می کند این آزمایش با استفاده از این پروتئین به عنوان تثبیت کننده واکسن سرخک و سرخچه و داروهایی مثل پنی سیلین و آنتی باکتری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
پروتئین ابریشم در دمای بالای 60 درجه در داروها باعث ماندگاری آنها می شود./عط
برچسب ها: سرخک ، پروتئین ، ابریشم ، سرخجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.