موفقيتهاي ارتش سوريه در مقابله با گروههاي مسلح تروريستي در اين کشور باعث خشم و نگراني شديد کشورهاي توطئه‌گر شده است . به همين سبب در تلاشند به سرعت از طريق سازمان ملل متحد وارد عمل شوند و جلوي پيشروي ارتش سوريه را بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ؛ هفته نامه خبري فلسطيني المنار با اعلام اين مطلب افزود : کشورهايي که در توطئه عليه سوريه دست دارند گزارشهايي دريافت کرده اند که نشان مي دهد ارتش سوريه در جنگ با گروههاي مسلح تروريست ، نتايجي به دست آورده که براي ملت و نظام سوريه ،‌ مهم است .

المنار فلسطين افزود : اين کشورها در گزارشهاي خود عمليات ارتش سوريه را « پيشروي براي همراه با پاکسازي » توصيف کرده‌اند.

به نوشته المنار فلسطين : گزارشهاي اطلاعاتي که از سوريه به دست کشورهاي توطئه‌گر رسيده است نشان مي دهد نيروهاي سوري به هنگام عمليات پاکسازي خود ،‌ به تروريستها تلفات و خسارات سنگيني وارد کرده اند به همين سبب از نظر کشورهاي توطئه گر ،اوضاع در جهت متفاوت و خطرناکي به پيش مي رود .

برخي منابع آگاه نيز فاش کردند منابع نزديک به طرفهاي حامي تروريست بر لزوم يافتن سازوکار بين المللي تأکيد کردند چرا که از نظر آنان تا دير نشده و تا نظام سوريه به اين بحران پايان نداده و گروههاي تروريست را نابود نکرده است بايد آتش بس به سوريه تحميل شود به ويژه آنکه مناطق تحت کنترل تروريستها يکي پس از ديگري از دست آنان سقوط مي کند .

برخي منابع به المنار گفتند برخي کشورهاي عربي و مشخصا قطر و عربستان که از تروريستها حمايت مي کنند بيم آن را دارند که غرب به سرعت وارد عمل نشود .

اين منابع گفتند اين نگراني در ديدار وزيران خارجه قطر و ترکيه در پاريس به وضوح ديده مي شد .
اين منابع افزودند عربستان ،‌ ترکيه و قطر در تلاشند کشورهاي غربي را در خصوص لزوم اعزام نيروهاي بين المللي مسلح به سوريه براي تحميل آتش بس متقاعد کنند تا جلوي عمليات ارتش در تعقيب  تروريستها در شهرها و روستاهاي سوريه گرفته شود .

گزارشهاي اطلاعاتي که براي کشورهاي توطئه گر عليه سوريه نگران کننده است نشان مي دهد نظام سوريه با وجود بزرگنمايي رسانه اي فرار برخي افسران به ترکيه و برخي ديگر از کشورهاي همسايه همچنان منسجم است .

بحران سوريه ، اين قدرتها بر آن خواهد داشت که راهکارهاي سريعي پيدا کنند تا نگذارند اوضاع بدتر شود و به جاهايي کشانده شود که روسيه و امريکا مايل نيستند به آنجا برسد . در اين ميان حکومتهاي عربستان سعودي و قطر نيز براي ماندن تلاش مي کنند و بيم آن را  دارند که طوفان کنوني دودمان آنها را بر باد دهد.

برچسب ها: سوریه ، ارتش ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار