چین اعلام کرد این کشور به صورت مناسب به شکایت جدید آمریکا درباره افزایش تعرفه مربوط به واردات خودروی چین از آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ لیو ویمین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت: وقوع اصطکاک ها امری طبیعی است. مهم این است که به این موضوع به صورت مناسب رسیدگی کرد و اجازه نداد به روابط دوستانه ما آسیب بزند.
 
تنش های سیاسی آمریکا و چین در شرایطی که کاهش تقاضا در عرصه جهانی دو کشور را وادار کرده است به فکر افزایش صادرات باشند بیشتر شده است.

تصمیم چین برای افزایش تعرفه های گمرکی جدید، سه چهارم خودروهایی را شامل می شود که از آمریکا به چین صادر می شود. ارزش این خودروهای صادراتی در سال حدود سه میلیارد دلار است.
 
وزارت دارایی چین اعلام کرده است این کشور آماده است برای حل و فصل اختلاف بوجود آمده، رایزنی هایی را برگزار کند. بر اساس قوانین سازمان تجارت بین الملل، اگر رایزنی ها نتواند به حل شدن مسئله ای منجر شود، آمریکا می تواند تشکیل هیات حل اختلاف این سازمان را خواستار شود. صدور حکم در این زمینه معمولا هجده ماه تا دو سال طول می کشد.

به گزارش از پکن، وزیر تجارت چین در ماه دسامبر از تصمیم دولت این کشور برای افزایش تعرفه واردات خودرو از آمریکا دفاع کرد و گفت این امر بر اساس قوانین بین المللی صورت می گیرد.
برچسب ها: چین ، آمریکا ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار