500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی با استقبال خوب مردم در مدت 5 روز کاری به فروش رسید.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، امسال 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای شتاب دهی به اجرای طرح های پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس منتشر می شود که در مرحله نخست 500 میلیارد تومان از این اوراق به فروش رسید.

عرضه اوراق مشارکت یادشده از روز 6 تیرماه در شعب منتخب بانک ملت در سراسر کشور آغاز و به مدت 6 روز کاری تا دوشنبه (12 تیر) ادامه داشت.

این اوراق به صورت چهارساله، بی نام و قابل انتقال به غیر بوده و با نرخ سود علی الحساب 20 درصد به صورت سالانه و معاف از مالیات عرضه شد و قابلیت بازخرید قبل از سررسید از سوی بانک ملت را در سال اول انتشار با نرخ سود 18 درصد و پس از یک سال با نرخ سود 19.5 درصد را داشت.

بر این اساس، سود اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس که با هدف تامین منابع برای تکمیل فازهای باقیمانده میدان پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان منتشر شده است، به صورت روز شمار محاسبه و هر سه ماه یک بار پرداخت خواهد شد.

انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی تابع سیاست های بانک مرکزی بوده و مجوزهای لازم برای انتشار این اوراق در مراحل بعدی نیز دریافت شده است.

با توجه به سازکارهای خوبی که امسال برای شتاب بخشی به اجرای پروژه های پاس جنوبی در صنعت نفت دیده شده همچنین تضمین پرداخت سود اوراق مشارکت از سوی شرکت ملی نفت ایران، مردم با خرید این اوراق در سود حاصل از اجرای پروژه های این صنعت ملی بهره مند می شوند.

بر پایه این گزارش، توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در 24 فاز برنامه ریزی شد. توسعه 10 فاز این میدان مشترک هم اکنون به پایان رسیده و خرداد 1389 قرارداد هشت فاز 13، 14، 19، 20 و 21 و 22 تا 24 پارس جنوبی برای توسعه 35 ماهه این میدان مشترک گازی با پیمانکاران داخلی بسته شد.

همزمان با اجرای این طرح ها طرح توسعه فازهای 15 و 16، 17 و 18 و 12 و 11 پارس جنوبی نیز در دست اجراست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار