راهکارهای عملی برای افزایش تاثیر تلویزیون در پربارتر کردن اوقات فراغت در نشست پژوهشی «تلویزیون و اوقات فراغت» در اداره کل آموزش و پژوهش سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خرنگاران به نقل از روابط عمومی سيما؛شرکت کنندگان درباره آسیب شناسی اوقات فراغت،قالب و محتوای برنامه های تلویزیونی و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برنامه سازی در زمینه اوقات فراغت بحث و گفتگو کردند.
در آغاز این نشست؛سیما فردوسی روان شناس و استاد دانشگاه، درباره اوقات فراغت گفت: با مخاطب شناسی و نیازسنجی و با توجه به هر دوره سنی می توان برنامه های مفید و آموزنده تولید و پخش کرد که این امر در غنای اوقات فراغت جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.
این استاد دانشگاه افزود: رسالت آموزشی تلویزیون بسیار مهم است؛ بر همین اساس در تولید برنامه های تلویزیونی اعم از فیلم، سریال و غیره  باید بیش از پیش الگوهای رفتاری مناسب و تاثیر گذار به مردم ارائه شود.
این روان شناس و پژوهشگر بهداشت روان خاطر نشان کرد : با حضور کارشناسان در برنامه های مختلفی که در حضور نوجوانان و جوانان و والدینشان اجرا می شود و پاسخ گویی به سوالات و شبهات آنها و همچنین ارائه الگوهای مناسب رفتاری ، تلویزیون بیش از پیش می تواند در هدایت جامعه موثر باشد.
دکتر فردوسی همچنین تصریح کرد : تلویزیون در کنار ارائه برنامه های آموزشی می تواند با تولید برنامه های طنز، تفریحی و ورزشی برای افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در غنی کردن اوقات فراغت و شکوفایی استعداد ها سهیم باشد.
این استاد دانشگاه گفت:تلویزیون با تولید برنامه های خوب می تواند آگاهی خانواده ها و مردم را افزایش دهد و با آسیب شناسی رفتارهای اجتماعی ، به بهداشت روان جامعه کمک کند.
در این نشست دکتر سید وحید عقیلی استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم ارتباطات نیزگفت : نگاه ما به اوقات فراغت باید یک نگاه واقعی و جامع الاطراف باشد . در این صورت است که می توانیم به غنی کردن اوقات فراغت کمک کنیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اوقات فراغت ویژه فصل خاص نیست و درطول روزهای سال وجود دارد ، افزود : اگر برای اوقات فراغت درست برنامه ریری شود . می تواند باعث شکوفایی استعداد ها شود و فرصت پیشرفت را برای افراد و جامعه مهیا کند.
وی با بیان تفاوت های دیدگاه غرب و اسلام به اوقات فراغت گفت : اسلام به اوقات فراغت با دید کمال گرایی نگاه می کند و این امر رسالت سیما را بیش از پیش سنگین تر می کند.
دکتر عقیلی تصریح کرد : جامعه ما یک جامعه شفاهی و گفتگو محور و درعین حال جوان است و این فرصتی مناسب برای برنامه سازان است که با تولید آثار فاخر به غنای اوقات فراغت جامعه کمک کنند.
همچنین در نشست پژوهشی تلویزیون و اوقات فراغت،برنامه سازان و پژوهشگران با بیان مشکلات خود تعامل هرچه بیشتر پژوهشگران و برنامه سازان برای ارتقاء کیفی برنامه های تلویزیونی را خواستار شدند.
گفتنی است؛در اين جلسه جمعی از برنامه سازان و پژوهشگران حوزه برنامه‌سازي حضور يافتند./ه
 
برچسب ها: نشست ، پژوهشی ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار