لئون پانتا ، وزیر دفاع آمریکا بار ديگر عواقب ناخوشایند کاهش بودجه نظامی این کشور را هشدار داد و خواستار جلوگیری فوري از اجرای قانون کاهش بودجه نظامي كنگره شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،  پانتا روز گذشته درباره عواقب کاهش 500 میلیارد دلاري بودجه نظامی آمریکا هشدار داد .

وزير دفاع آمريكا كه در یک کنفرانس خبری حاضر شده بود افزود : کنگره نمی‌تواند از رسیدگی به بدهی‌ها و در نتيجه آن ؛ کاهش شدید بودجه نظامی خودداری کند.

همچنين "کارل لوین" رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا اخيرا اعلام کرده است که چند گروه از قانونگذاران کنگره مذاكراتي درباره نحوه مواجهه با موضوع کاهش بودجه را انجام مي دهند . موضوع  کاهش بودجه به ویژه کاهش بودجه نظامی آمریکا بیش از یک سال در کنگره آمریکا مطرح بوده و حتی پیش از انتخابات سال 2010 نیز ، باز هم صحبت‌هایی از به تأخیر انداختن اعمال کاهش بودجه نظامی آمریکا مطرح بوده است .

گفتني است پنتاگون اعلام کرده تا زمانی که کنگره اقدامی جدی برای تغییر قانون انجام  ندهد اين وزارتخانه مجبور خواهد بود کاهش بودجه نظامی را از 2 ژانویه اجرا كند .

  قانون کنترل بودجه آمریکا که سال گذشته به تصویب کنگره رسید، ایجاب می کند تا وزارت دفاع آمریکا دست‌کم 487 میلیارد دلار از بودجه خود را تا ده سال آینده کاهش دهد.

برچسب ها: پانتا ، کنگره ، نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار