دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران گفت: طي 10 سال آينده در هر خانواده ايراني يكنفر به ام اس مبتلا خواهد شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن ام اس ایران؛ دكتر امير رضا عظيمي،  دبیر علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران گفت: در اين كنگره سعي شده موارد جديد تشخيص بيماري و يافته جديد درماني  عنوان شود همچنين از گروههايي كه تا به حال مانند پرستاري،روانشناسي، توانبخشي، تغذيه با بيماري ام اس در ارتباط هستند و از آنها در درمان استفاده نمي شد بهرمند شويم.

وي در ادامه عنوان كرد : شهرهاي تهران و اصفهان بيشترين شيوع ابتلا به اين بيماري را دارند ولي به طور قطع اين آخرين آمار نيست ولي نتايج به زودي اعلام خواهد شد و طبق اين آمار پيش بيني مي شود كه طي 10 سال آينده در هر خانواده ايراني يك نفر مبتلا به ام اس خواهد بود .

عظيمي  افزود: بنابراين وظيفه ما در اين است كه اطلاع رساني داشته باشيم و با شناسايي درخواست ها كارهاي تحقيقاتي در اين زمينه را شروع كنيم و با شناسايي علتها بتوانم جلوي پيشرفت اين بيماري را بگيريم.

دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران با بيان اينكه هدف اصلي از برگزاري اين كنگره ارتقاي سطح علمي متخصصان و هدايت آنها به سوي كارهايي تحقيقاتي است بيان داشت:ما برآن هستيم تا بتوانيم به يك راهنماي عملي براي طبابت در ام اس براساس شرايط كشور برسيم.همچنين در اين كنگره  جزئيات چند داروي خواراكي و تزريقي كه در مرحله آخر تحقيقات است اطلاع رساني خواهد شد.

*كمبود ويتامين Dدر ابتلا به بيماري ام اس نقش دارد

به گفته اين متخصص كمبود ويتامين Dنيز مي تواند در ابتلا به اين بيماري نقش داشته باشد.

دكتر عظيمي در ادامه عنوان كرد:مهمترين مسئله اي كه در ابتلا به ام اس احتمال دارد نقش داشته باشد كمبود ويتامينDاست و با كارهاي تحقيقاتي كه در اين خصوص صورت گرفته است 8 درصد بيماران ام اسي و اقوام درجه يك آنها كمبود ويتامين Dداشته اند.

دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران در پايان تاكيد كرد:شايد يكي از راههاي پيشگيري ،جبران كمبود ويتامينD باشد./ح
برچسب ها: ام اس ، مغز ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار