مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: هم‌زمان با بهره‌برداری از فاز دوم موزه حمام وكيل فارس، راهنمايان گردشگري نيز در اين موزه به فعاليت مي‌پردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس فريدون فعالي افزود: تجهیز فاز دوم موزه حمام تاریخی وکیل که مشمول بر نصب 18 تندیس جديد است، آماده بهره‌برداری است و به زودی در معرض دید مردم و علاقمندان قرار می‌گیرد.

فعالي اظهار كرد: در این فاز تلاش شده با استفاده از فناوری نوین فضایی زنده ازحمام و فرهنگ استحمام در گذشته به نمایش گذاشته شود که بر این اساس با استفاده از آمیپانف، صداگذاری و افکت سه‌بعدی در کنار نمایش تندیس‌ها، جذابیت موزه برای بازدیدکنندگان مضاعف مي‌شود.

وي ضمن اشاره به اعتبار 121 میلیون تومانی جهت تکمیل این فاز موزه استحمام گفت: در این مرحله محیط حمام نورپردازی و با استفاده ازلامپ‌های LED علاوه بر روشنایی در مصرف انرژی نیز به طور چشمگیری صرفه‌جویی و بهینه‌سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بيان كرد: در فاز اول این موزه نیز 30 مجسمه مومی از اقشار مختلف مردم در شیراز قدیم از پهلوان، درویش، دهقان و کدخدا گرفته تا گزمه، داروغه، حمال و تاجر نصب شده است، که هر یک معرف شخصیت و فرهنگ خاصی از مردم فارس و شیراز قدیم است.

فعالی در پایان با اشاره به اختصاص اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریالي در فازهای اول و دوم این پروژه گفت: به یاری خداوند فاز سوم نیز که شامل معرفی فرهنگ حنابندان است در سال جاری آغاز به كار مي‌كند./س 

برچسب ها: موزه ، وکیل ، راهنما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.