گروه نمايش"داستان دالاس" از كره‌جنوبي براي اجرا در سومين روز جشنواره دوشنبه 12 تير، امشب وارد تهران مي‌شوند.

علي اكبر طرخان،مسئول بخش بين‌الملل چهاردهمين جشنواره نمايش‌هاي عروسكي تهران- مبارك در گفتگو با خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعيت كنوني گروه هاي خارجي در ايران گفت:هم اكنون تمامي‌ گروه‌هاي خارجي به كشور وارد شده‌اند و تنها گروه‌هاي شركت كننده از كره‌جنوبي و آلمان هنوز نرسيده‌اند كه امشب و فردا به كشور وارد خواهند شد.
وي افزود:خوشختانه امسال ميزبان بسياري از هنرمندان و اساتيد خارجي هستيم كه در بخش‌هاي مختلف اجراهاي صحنه‌اي و كارگاه‌هاي آموزشي حضور دارند.
طرخان تصريح كرد:خوشبختانه استقبال گروه‌هاي خارجي براي شركت در جشنواره امسال بسيار زياد بود و ما از بين 175 متقاضي، 8 كشور با 11 نمايش را انتخاب كرديم.
مسئول بخش بين‌المللي جشنواره بيان كرد:‌برخي از گروه‌هاي نمايشي با 2 نمايش به ايران آمدند،اين مسئله هم از لحاظ هزينه كمك مي‌كند و هم با عث مي‌شود تا آن گروه خاص بتوانند آثار بيشتري ارائه دهند و كيفيت اثرشان بيشتر مشخص مي‌شود.
وي ادامه داد: كشورهاي گرجستان،بلاروس و آلمان هركدام با 2 نمايش به ايران آمده‌اند و هر 2 نمايش را همان گروه اجرا مي‌كنند.
طرخان اظهارداشت:كشور ايتاليا نيز يكي از مهمانان خارجي پركار جشنواره است،اين كشور يك نمايش را در جشنواره امسال اجرا مي‌كند و در كنار آن 2 كارگاه آموزشي در تهران و تبريز از سوي اساتيد اين كشور برگزار مي‌شود.
وي در ادامه بيان كرد:دو كشور "افغانستان" و "هند" نيز در بخش خياباني جشنواره نمايش‌هاي خود را اجرا مي‌كنند.
طرخان با اشاره به اين كه ورك‌شاپ عروسكي "ساخت عروسك‌غول‌پيكر" از سوي "اينگو مي‌وز" استاد دانشگاه برلين آلمان برگزار مي‌شود؛گفت:‌اين كارگاه آموزشي عروسك "سيمرغ" را به كمك هنرجويان مي سازد  و در اختتاميه از آن رونمايي مي‌شود.
گفتني است؛چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تا 15 تير ادامه دارد./ه
برچسب ها: گروه ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار