مدیرگروه واحد بیماری های غیرواگیر مركز بهداشت استان مركزی گفت: بر اساس آمار سامانه كشوری، سرطان پوست، شایعترین نوع این بیماری در این استان است.

دکتر جواد جواهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: آخرین آمار تحلیلی ثبت شده در این سامانه كشوری از استان مركزی بیانگر آن است كه 23 درصد از كل سرطان های استان در مردان سرطان پوست بوده است.

وی گفت : تعداد سرطان های پوست ثبت شده در سامانه مذكو، در بین مردان استان مركزی 137مورد بوده و اطلاعات این سامان نشان می دهد كه سرطان های رایج مردان استان به ترتیب پوست، معده و مثانه بوده است.

مدیر گروه واحد بیماری های غیرواگیر مركز بهداشت استان مركزی افزود : تعداد سرطان پوست در بین زنان استان در سامانه كشوری ، 47 مورد بوده كه 12درصد از كل سرطان های زنان را شامل شده است.

دكتر جواهری گفت : الگوی سرطان های رایج زنان استان بر اساس اطلاعات سامانه مذكور به ترتیب سرطان پستان، پوست و راست روده بوده است.

وی افزود : سرطان پوست ارتباط مستقیم با تماس مستقیم و طولانی مدت با نور خورشید و اشعه یووی دارد و شدت این اشعه در ساعات 10صبح تا چهار عصر بیشتر است و بهتر است افراد در این ساعات از مجاورت مستقیم بانور خورشید خودداری كنند.

مدیرگروه واحد بیماری های غیرواگیر استان مركزی گفت :با توجه به اینكه در فصل تابستان شدت و زمان اشعه نورخورشید بیشتر است افرادی كه مشاغل آنان در محیط های باز است نظیر كشاورزان، رانندگان و كارگران ساختمانی باید توصیه های حفاظتی را جدی بگیرند.

دكتر جواهری، پیری زودرس پوست، بروز بثورات جلدی، چین و چروك و سرطان پوست را از عوارض تماس مستمر و طولانی مدت با اشعه نور خورشید عنوان كرد.

وی افزو د : پوشیدن لباس های آستین بلند، استفاده از كلاه لبه دار، دستكش و كرم های ضد آفتاب برای تمامی افراد به ویژه كسانی كه در فضاهای باز كار می كنند برای پیشگیری از سرطان پوست ضروری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.