رهبر حزب مخالف دولت ترکیه ، از نخست وزیر این کشور خواست تا دست از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها منجمله سوریه بردارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان ترکیه ؛ کمال قلیچ داراوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به ارزیابی ماجرای سرنگونی جنگنده متجاوز ارتش ترکیه توسط سیستم پدافند هوایی سوریه پرداخت.

وی ضمن تشریح جلسه خود با اردوغان نخست وزیر ترکیه در مورد این ماجرا ، به سخنرانی اردوغان برای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت : این سخنرانی حاکی از عجز اردوغان در این ماجرا بود ، کما اینکه اگر 10 سال پیش، یعنی قبل از به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه ، یک هواپیمای ترکیه از فراز دمشق عبور می کرد هیچ کس حرفی نمی زد ، چونکه ترکیه برای خود احترامی داشت، اما امروز کار به جایی رسیده که ترکیه به جای اینکه قدرت منطقه ای در خاورمیانه باشد, کتک خور کشورهای منطقه شده است.

رهبر حزب جمهوری خواه خلق در ادامه گفت که پیشنهاد حزب وی به اردوغان این است که دست از یاوه گویی و لاف زنی برداشته و در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکند. وی خطاب به اردوغان افزود : شما حق ندارید در سوریه جانب هیچ طرفی را بگیرید، ما می خواهیم با همسایگان خود در صلح و صفا زندگی کنیم. وی یادآور شد ولی رسانه های غربی از انتقال سلاح و مهمات از طریق ترکیه به تروریست ها در سوریه و استقرار مخالفان مسلح سوری در خاک ترکیه خبر می دهند.
برچسب ها: اردوغان ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار